Sponzoring MARO ski & snowboard school
Sponsorship of MARO Ski&Snowboard School
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75783Identifiers
Study Information System: 150611
CU Caralogue: 990020286770106986
Collections
- Kvalifikační práce [9394]
Author
Advisor
Referee
Ruda, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
sponzoring, sportovní sponzoring, reklama, podmínky spolupráceKeywords (English)
sponsorship, sport sponsorship, advertising, cooperation conditionsNázev: Sponzoring MARO Ski&Snowboard School Cíl: Identifikace důvodů partnerů pro sponzorování MARO Ski&Snowboard School, analýza současného stavu sponzoringu lyžařské školy MARO. Metody: Kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru se zástupci partnerských firem LŠ MARO. Výsledky: Firmy mají relevantní důvody ke spolupráci s lyžařskou školou MARO, jsou si vědomy konkrétních přínosů, které jim spolupráce přináší a spolupráci hodnotí velmi pozitivně. Obě strany spolu uzavírají dlouhodobé smlouvy o spolupráci a mají vůli je po jejich vypršení dále prodlužovat. Výraznou roli ve spolupráci MARO s firmami hrají dobré osobní vztahy mezi vedením lyžařské školy a zástupci firem. Klíčová slova: sponzoring, sportovní sponzoring, reklama, podmínky spolupráce
Title: Sponsorship of MARO Ski&Snowboard School Objectives: Identification of a sponsor's motivation for supporting MARO Ski&Snowboard School, analysis of the current sponsorship state of the ski school MARO. Methods: Qualitative research through semi-structured interviews with the representatives of the sponsoring companies of the MARO Ski&Snowboard School. Results: Sponsors have strong motivation and relevant reasons for supporting the ski school MARO, companies are aware of the specific benefits of the sponsorship and evaluate the cooperation very positively. There are signed long-term sponsorship contracts which are particularly based on a mutual confidence and good personal relations. Keywords: sponsorship, sport sponsorship, advertising, cooperation conditions
