Generic Realtime Strategies
Generické realtime strategie
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75737Identifiers
Study Information System: 167539
Collections
- Kvalifikační práce [11211]
Author
Advisor
Referee
Černý, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic
Date of defense
7. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Good
Keywords (Czech)
strategické hry, gramatiky, ANTLR, UnityKeywords (English)
strategic games, grammars, ANTLR, UnityStrategické hry jsou oblastí digitální zábavy, která vždy lákala velké publikum jak hráčů, tak výzkumníků, zda-li to už bylo kvůli modelování vojenských strategií, ekonomických principů nebo automatizovaného rozhodování a umělé inteligence. Bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření prostředí, které nabízý možnost efektivního prototypování strategických her s vysokým stupněm abstrakce. Teoretická část práce definuje co je strategická hra, podává úvod do herních enginů a popisuje nový jazyk pro definování strategických her. Praktická část popisuje jak je jazyk interpretovaný do herního enginu a jak pod jeho vlivem probíhá hra. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Strategy games are a field of digital entertainment that has always attracted large audiences of players and researchers - be it for modeling military strategy, economical principles or automated decision making and artificial intelligence. The thesis is focused on developing an environment that allows to efficiently prototype strategic games with a high level of abstraction. The theoretical part of the thesis defines what is a strategy game, gives introduction into the game engines and describes a new language used for defining the games. The practical part describes how is the language interpreted into the game engine and how the execution of the game proceeds. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)