Finanční matematika na středních školách
Financial Mathematics in High Schools
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75562Identifiers
Study Information System: 149053
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Tůmová, Veronika
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Information and Communication Technologies - Mathematics
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Finanční matematika, finanční gramotnost, střední školaKeywords (English)
Financial Mathematics, Financial Literacy, High SchoolPráce pojednává o současném stavu výuky finanční gramotnosti a finanční matematiky na středních školách. Má za cíl shrnout informace o dokumentech, ze kterých vychází výuka finanční gramotnosti a informovat o současném stavu výuky na středních školách. Teoretická část se zabývá zařazením finanční matematiky v RVP. V této části se také uvádí, v jakých oblastech a předmětech je finanční matematika zařazena. Praktická část je věnována výzkumu realizovaném na vybrané střední škole - konkrétně na Střední průmyslové škole potravinářských technologií, kde se učí podle RVP Analýza potravin a Ekologie životního prostředí. Pomocí dotazníku a testu je zjišťována úroveň žáků ve finanční matematice a porovnávána úroveň žáků, kteří již prošli, a těch, kteří ještě neprošli výukou finanční gramotnosti a finanční matematiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The thesis is dealing with the current state of teaching financial literacy and financial mathematics at high schools. The purpose of this thesis is to sum up information about documents that are source for teaching of financial literacy and to inform about current state of its teaching at high schools. Theoretical part concerns with involving of financial mathematics in framework education programme. This part also shows what subjects are involving financial mathematics. Practical part is dedicated to research, which had been realised at selected high school - Technical high school of food technologies, which follows "Food analysis" and "Environmental ecology" FEP. Level of students in financial mathematics is detected though the questionnaire carried out at the chosen school. Using a questionnaire and test. It compares levels of students, who were educated in financial literacy and financial mathematics, and those who weren't. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)