Asistent pedagoga na ZŠ u dětí se specifickými poruchami učení
Assistant of teacher at an elementary school for children with specific learning disabilities
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75503Identifiers
Study Information System: 176636
Collections
- Kvalifikační práce [2651]
Author
Advisor
Referee
Nováková, Ivana
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Social Paedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
6. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
asistent pedagoga, specifické poruchy učení, vzdělávání, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, žáci, individuální vzdělávací plán, vzdělávání, školský zákon, případová studie, rámcový vzdělávací plán pro základní vzděláváníKeywords (English)
assistant teacher, specific learning disabilities, Education, dyslexia, dysgraphia, dysortography, students, individual education plan, Education, education law, case studies, general educational plan for basic educationBakalářská práce je rozdělena na dvě části. První, teoretická část práce se dělí na tři kapitoly, ve kterých jsou popsány specifické poruchy učení, vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a poslední část se zabývá činností asistenta pedagoga. Druhá část je prakticky zaměřena a jejím hlavním je zjistit, zda je pro žáky třetí třídy základní školy, přínosná práce asistenta pedagoga a zda se jeho práce projeví na kvalitě školní práce žáků a jejich výsledcích. Cíl práce byl zjišťován dlouhodobým strukturovaným pozorováním, které bylo zpracováno jako případová studie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The thesis is divided into two parts. The first, theoretical part is divided into three chapters, which describe specific learning disabilities, education of pupils with specific learning disabilities and last part deals with the teaching assistant. The second part is practically oriented and the main one is to determine whether pupils third grade elementary school teacher's assistant fruitful work and whether his work reflected on the quality of pupils' school work and their results. This objective has been detecteda long- term structured observation which has been rocessed rocessed as a case study. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)