Postavení produktů basketbalové značky Air Jordan na trhu
The position of Air Jordan brand on the market
bachelor thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75251Identifiers
Study Information System: 148827
Collections
- Kvalifikační práce [8435]
Author
Advisor
Referee
Štědroň, Bohumír
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
marketing, produkt, branding, cena, značkaKeywords (English)
marketing, product, branding, price, brandNázev: Postavení produktů basketbalové značky Air Jordan na trhu Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je na základě analýzy trhu s basketbalovým vybavením navrhnout taková opatření, která by vedla ke zlepšení postavení značky Air Jordan na českém trhu s basketbalovým vybavením. Metody: Ke sběru informací pro tuto bakalářskou práci byla použita metoda veřejného mínění neboli dotazníkové šetření. Ke sběru dat byl vybrán strukturovaný dotazník. Následně byla tato získaná data interpretována a analyzována. Výsledky: Výsledky výzkumu této bakalářské práce je nejen návrh na zlepšení, který by měl zajistit lepší postavení značky Air Jordan na českém trhu s basketbalovým vybavením, ale také pro samotné vyhodnocení značky. Tento návrh by měl mít možnost uskutečnění v reálném světě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Title: The position of Air Jordan brand on the market Goal: The purpose of this thesis is to design measures that would improve the position of Air Jordan brand on the Czech market with basketball equipment. These measures are based on analyses with basketball equipment. Methods: The research itself is based on the method of sociological field investigation. The data were collected by a structured questionnaires followed by analyses. Results: The results of this research work are not only suggestion for improvement, which should provide a better brand position on the Czech Air Jordan basketball equipment market, but also for the actual assessment of the brand. This proposal could be realised in real life. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)