Návrh marketingové komunikace relaxačního centra Ostrov ve Strakonicích
The proposition of marketing communication of Wellnes center Ostrov in Strakonice
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75153Identifiers
Study Information System: 164130
Collections
- Kvalifikační práce [8435]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
marketing sportu, marketingová komunikace, interview, relaxační centrum, fitnessKeywords (English)
marketing of sport, marketing communication, interview, wellness center, fitnessNázev: Návrh marketingové komunikace relaxačního centra Ostrov ve Strakonicích Cíl: Cílem je pomocí získaných dat analyzovat současnou informovanost populace Strakonic o relaxačním centru Ostrov ve Strakonicích a na základě výsledků navrhnout novou marketingovou komunikaci relaxačního centra Ostrov ve Strakonicích. Metody: V této práci byly použity metody kvalitativního výzkumu, konkrétněji se jedná o interview (rozhovor podle návodu) a zúčastněné pozorování. Z kvantitativního výzkumu byla využita metoda osobního dotazování. Výsledky: Výsledek této bakalářské práce je návrh marketingové komunikace relaxačního centra Ostrov ve Strakonicích. Návrh, který obsahuje určitá opatření, kterými v době psaní této práce relaxační centrum nedisponovalo. Jedná se především o marketing na sociálních sítí, jejich vzájemné propojení a správa. Obsahem tohoto návrhu je také využití dalších komunikačních nástrojů (rádio, tištěná reklama, plakáty, letáky). Klíčová slova: marketing sportu, marketingová komunikace, interview, relaxační centrum, fitness
Title: The proposition of marketing communication of Wellnes center Ostrov in Strakonice. The aim: The goal is analyse people's current awareness of Wellness center Ostrov in Strakonice, using obtained data, and subsequently, based on the results, make a draft of new marketing communication of Wellness center Ostrov in Strakonice. Methods: The methods of qualitative research were used in this thesis, namely the interview (the dialogue according to the instructions) and participant observation. As for the qualitative research, the method of personal inquiry was applied. Results: The result of this bachelor thesis is the draft of marketing communication of Wellness center Ostrov in Strakonice. The draft includes certain upgrades which were not at Wellness centrum management's at the time when this thesis was being written. It lays emphasis on marketing on social networks, its connection and administration. It also suggests the use of other means of communication, e.g. radio, advertising, leaflets, posters. Key words: Marketing of sport, marketing communication, interview, wellness center, fitness