Užití ochranných známek jako klíčových slov při vyhledávání na internetu
The use of a trade marks as a key words for searching in Internet
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75081Identifiers
Study Information System: 156608
Collections
- Kvalifikační práce [13877]
Author
Advisor
Referee
Žikovská, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Law
Discipline
Law
Department
Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Law
Date of defense
25. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Právnická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Ochranná známka, užití ochranné známky na internetu, klíčová slovaKeywords (English)
Trade mark, trade mark use on the internet, keywordsUžití ochranných známek jako klíčových slov při vyhledávání na internetu Hlavním cílem mé práce je komplexní analýza problematiky užití ochranných známek jako klíčových slov při vyhledávání na internetu v souvislosti se zobrazováním reklamy na internetových vyhledávačích, a to především z pohledu evropského práva. Krátce se však věnuji rovněž právní úpravě a rozhodovací praxi v USA. Téma práce jsem zvolila zejména proto, že se jedná jednu z nejdiskutovanějších otázek v oblasti ochranných známek v posledních letech, a to nejen díky značnému ekonomickému významu, ale také výzvě, kterou tato problematika přinesla pro právní praxi. Tento zcela nový způsob užití ochranné známky nebyl předvídán platným právem a vyvolal tak řadu debat dotýkajících se základních principů známkoprávní ochrany. Diplomová práce se skládá z osmi kapitol, přičemž první kapitolu tvoří úvod. Druhá kapitola poskytuje základní vhled do problematiky klíčových slov. Přibližuje systém, jakým fungují internetové vyhledávače a zobrazování reklamních odkazů u výsledků vyhledávání. Rozebrán je i značný ekonomický dosah tohoto druhu reklamy a možné konflikty, které s sebou užití ochranných známek jako klíčových slov nese. Třetí kapitola se zabývá právní úpravou ochranných známek se zaměřením na ochranné známky Společenství. Detailně je...
Use of trade marks as internet search engine keywords Main purpose of my thesis is a comprehensive analysis of the issue of trade mark use as internet search engine keywords in relation to displaying advertisements on the internet search engine's websites, mostly from the point of view of the European Union law. However, I briefly address also legislation and jurisdiction in the USA. I chose the topic of my thesis mostly because it is one of the most discussed issues in the field of trade marks in the last few years, not only thanks to its significant economic importance, but also because of the challenge which this issue brought to the law practice. This completely new form of trade mark use was not anticipated by applicable law and it caused many debates regarding basic principles of trade mark protection. The thesis is composed of eight chapters. The first chapter is an introduction. Chapter two provides basic insight into the issue of keywords. The system of internet search engine functioning and keyword advertising is introduced. This chapter also addresses the economic importance of keyword advertising and possible conflicts that may arise when trade marks are used as keywords. Chapter three analyses trade mark legislation with focus on Community trade marks. The scope of rights of trade mark...