Mentoring v mateřské škole jako cesta k učící se organizaci
Mentoring in the Nursery School as a Way to the Learning Organization
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74963Identifiers
Study Information System: 173237
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Tureckiová, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Management of Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
mentoring, mentor, mentee, učící se organizace, komunikace, spolupráceKeywords (English)
mentoring, mentor, mentee, learning organization, communication, cooperationTeoretická část diplomové práce je tvořena literární rešerší zaměřenou na mentoring, mentorský vztah, cíle a význam mentoringu, druhy a fáze mentoringu, na mentoring na začátku profesní dráhy učitele a mentoring v průběhu jeho pedagogické praxe, na uvedení příkladů realizovaných projektů zaměřených na mentoring a vztah mentoringu a učící se organizace. Hlavním cílem empirické části je vypracování modelového příkladu pro efektivní využívání mentoringu v mateřských školách, jako možného nástroje vedoucího k učící se organizaci. Jsou stanoveny nutné předpoklady pro zavedení interního mentoringu v mateřské škole a ideální podmínky, které jeho zavedené usnadní, zpracován časový harmonogram pro zavádění interního mentoringu a navržena formální a obsahová stránka pro jeho realizaci včetně rad a doporučení. V empirické části diplomové práce byly využity tři nástroje a to výzkumné šetření mentoringu ve vybraných mateřských školách; pozorování rozhovoru mentora s menteem při nastavení cíle mentoringu a pozorování práce mentora s menteem ve vybrané mateřské škole při řízené činnosti; analýza interních materiálů mentoringu ve vybrané mateřské škole.
The theoretical part of the thesis consists of literary research focused on mentoring, mentoring relationship, goals and importance of mentoring, kinds and phases of mentoring, mentoring at the beginning of a teacher's career, mentoring in the course of his / her career, giving examples of implemented projects which were aimed at mentoring, and the relationship between the mentor and the learning organization. The main goal of the empirical part is to elaborate a model example for effective use of mentoring in nursery schools as a potential tool leading to the learning organization. Some necessary requirements and ideal conditions for implementing the internal mentoring in the nursery school are stated, the time schedule for implementing the internal mentoring has been elaborated, and both formal and content part for its implementation has been suggested, including some advice and recommendations. Three tools have been used in the empirical part of the thesis: research into mentoring in selected nursery schools, observations of the interaction between the mentor and the mentee with a specified goal of mentoring and observations of the cooperation between the mentor and the mentee in a selected nursery school during a controlled activity, analysis of internal mentoring materials in a selected...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Mentoring v období profesní adaptace učitelů na středních školách
Defence status: DEFENDEDAndrová, Irena (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Date of defense: 19. 5. 2016Diplomová práce je zaměřena na proces mentoringu a jeho uplaňování v procesu profesní adaptace učitelů na středních školách. Cílem práce je na základě literární rešerše dostupné literatury a výsledků výzkumného šetření ... -
Role mentora v podmínkách základní školy
Defence status: DEFENDEDPráchenská, Daniela (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Date of defense: 26. 5. 2015 -
Možnosti využití mentoringu ve vzdělávání a rozvoji pracovníků v organizaci
Defence status: DEFENDEDČmochová, Markéta (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Date of defense: 1. 9. 2016Bakalářská práce podává přehled o možnostech využití mentoringu ve vzdělávání a rozvoji pracovníků v organizaci, specifikuje situace, ve kterých lze užití mentoringu definovat jako efektivní. Obsahem práce je identifikace ...