Výchova a vzdělávání dětí s poruchami chování v mateřské škole
Education of Children weith Specific Learning Disorders in Kindergarten
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74863Identifikátory
SIS: 150880
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švandová, Martina
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
25. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Výchova a vzdělávání, předškolní věk, mateřská škola, poruchy chování, speciální vzdělávací potřeby, metodika, informovanost, prevence, diagnostika, etiologieKlíčová slova (anglicky)
Raising and education, preschool age, nursery school, behavioral disorders, specific educational needs, methodology, awareness, prevention, diagnostics, etiologyBakalářská práce Výchova a vzdělávání dětí s poruchami chování v mateřské škole si dává za cíl zmapovat poruchy chování u dětí předškolního věku a vybrat vhodné metody pro práci s těmito dětmi v prostředí mateřské školy. Bakalářská práce se bude zabývat problematikou výchovy a vzděláváním dětí s poruchami chování v mateřské škole. Práce bude rozdělena do dvou základních částí. V teoretické části bude kromě analýzy odborné literatury, vymezení pojmů a charakteristiky vývoje dítěte předškolního věku, především rozbor nejčastějších poruch chování předškolních dětí, jejich etiologie, možná prevence a diagnostika. Praktická část se bude zabývat výzkumem informovanosti rodičů a pedagogických pracovníků o dané problematice. Cílem práce je také zjistit přístup rodičů ke komunikaci s pedagogickými pracovníky.
The bachelor thesis education of children with specific leasing disorders in kindergarten on target to map the behavioral disorders in preschool children and to select suitable methods for working with these children in kindergarten. The bachelor work will deal with the rating and educational Leeds of children with behavioral disorders in numery school. This work will be dividend into two basic parts. In the theoretical part there will firstly be study of the most common behavioral disorders of preschool kids, thein etiology, possible prevention and diagnostics, as well as the technical literature analysis, qualification of concepts and characteristics of preschool child development. The practical part will be concerned with the research of parents and pedagogical workers awareness of the relevant problem. The aim of this work is also to determine how parents communicate with pedagogical teachers.