dc.contributor.advisor | Slussareff, Michaela | |
dc.creator | Feyglová, Sandra | |
dc.date.accessioned | 2020-08-25T16:58:09Z | |
dc.date.available | 2020-08-25T16:58:09Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/74842 | |
dc.description.abstract | Keywords 1st grade of elementary education (6-12 years old children), didactics of mathematics, history of didactics of mathematics, information technology, inclusive education, mathematics and its applications, mobile apps, framework education programme, teaching, education, primary school Abstract The bachelor theses deals with the topic of current usage of information technology in Math classes at elementary schools using the broad theoretical context of historical and contemporary Math education from the view of didactics of mathematics, legislation and practice. In the first half of the text, the theses characterizes historical evolution from the very beginning to the present. In this part it deals with the legislative framework determining the actual practice of Math education at the Czech elementary schools: curricular documents emitted by the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic, preparation, qualification and further education of pedagogical workers - Math teachers; briefly it explains the inclusive education in today Czech Republic. The theses also shortly describes the most common approaches to Math teaching. The second half is the fundamental part of the theses. It outlines convenient information technology for education and especially presents the case study of using... | en_US |
dc.description.abstract | Klíčová slova 1. stupeň základního vzdělávání, didaktika matematiky, historie didaktiky matematiky, informační technologie, inkluzivní vzdělávání, matematika a její aplikace, mobilní aplikace, rámcový vzdělávací program, výuka, vzdělávání, základní škola Abstrakt Tato bakalářská práce se věnuje tématu využití současných informačních technologií ve výuce matematiky na základní škole, zejména pak na 1. stupni, v širokém teoretickém kontextu historie i současnosti vyučování matematiky z pohledu didaktiky matematiky, legislativy i praxe. V první polovině textu práce shrnuje dějinný vývoj od úplných počátků až po současnost, kde se zabývá legislativním rámcem určujícím podobu výuky matematiky na českých základních školách: kurikulárními dokumenty vydávanými MŠMT ČR, přípravou, kvalifikací i dalším vzděláváním pedagogických pracovníků-učitelů matematiky; stručně pak vysvětluje inkluzivní školství v dnešním Česku. Práce krátce popisuje i nejčastější přístupy k vyučování matematiky. Nosnou částí této bakalářské práce je její druhá polovina, ve které nastiňuje pro výuku vhodné informační technologie a zejména prezentuje případovou studii využití tabletů v běžné výuce matematiky integrovanými žáky v inkluzivní třídě. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | 1. stupeň základního vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | didaktika matematiky | cs_CZ |
dc.subject | historie didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.subject | informační technologie | cs_CZ |
dc.subject | inkluzivní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | matematika a její aplikace | cs_CZ |
dc.subject | mobilní aplikace | cs_CZ |
dc.subject | rámcový vzdělávací program | cs_CZ |
dc.subject | výuka | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | základní škola | cs_CZ |
dc.subject | 1st grade of elementary education (6-12 years old children) | en_US |
dc.subject | didactics of mathematics | en_US |
dc.subject | history of didactics of mathematics | en_US |
dc.subject | information technology | en_US |
dc.subject | inclusive education | en_US |
dc.subject | mathematics and its applications | en_US |
dc.subject | mobile apps | en_US |
dc.subject | framework education programme | en_US |
dc.subject | teaching | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | primary school | en_US |
dc.title | Současné informační technologie pro výuku matematiky na základní škole | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-02 | |
dc.description.department | Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Information Studies and Librarianship | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 177927 | |
dc.title.translated | Current information technology for teaching mathematics at primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Drobíková, Barbora | |
dc.identifier.aleph | 002107720 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Information Studies and Librarianship | en_US |
thesis.degree.program | Information Studies and Librarianship | en_US |
thesis.degree.program | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Information Studies and Librarianship | en_US |
uk.degree-program.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Information Studies and Librarianship | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Klíčová slova 1. stupeň základního vzdělávání, didaktika matematiky, historie didaktiky matematiky, informační technologie, inkluzivní vzdělávání, matematika a její aplikace, mobilní aplikace, rámcový vzdělávací program, výuka, vzdělávání, základní škola Abstrakt Tato bakalářská práce se věnuje tématu využití současných informačních technologií ve výuce matematiky na základní škole, zejména pak na 1. stupni, v širokém teoretickém kontextu historie i současnosti vyučování matematiky z pohledu didaktiky matematiky, legislativy i praxe. V první polovině textu práce shrnuje dějinný vývoj od úplných počátků až po současnost, kde se zabývá legislativním rámcem určujícím podobu výuky matematiky na českých základních školách: kurikulárními dokumenty vydávanými MŠMT ČR, přípravou, kvalifikací i dalším vzděláváním pedagogických pracovníků-učitelů matematiky; stručně pak vysvětluje inkluzivní školství v dnešním Česku. Práce krátce popisuje i nejčastější přístupy k vyučování matematiky. Nosnou částí této bakalářské práce je její druhá polovina, ve které nastiňuje pro výuku vhodné informační technologie a zejména prezentuje případovou studii využití tabletů v běžné výuce matematiky integrovanými žáky v inkluzivní třídě. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Keywords 1st grade of elementary education (6-12 years old children), didactics of mathematics, history of didactics of mathematics, information technology, inclusive education, mathematics and its applications, mobile apps, framework education programme, teaching, education, primary school Abstract The bachelor theses deals with the topic of current usage of information technology in Math classes at elementary schools using the broad theoretical context of historical and contemporary Math education from the view of didactics of mathematics, legislation and practice. In the first half of the text, the theses characterizes historical evolution from the very beginning to the present. In this part it deals with the legislative framework determining the actual practice of Math education at the Czech elementary schools: curricular documents emitted by the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic, preparation, qualification and further education of pedagogical workers - Math teachers; briefly it explains the inclusive education in today Czech Republic. The theses also shortly describes the most common approaches to Math teaching. The second half is the fundamental part of the theses. It outlines convenient information technology for education and especially presents the case study of using... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021077200106986 | |