Victor Burgin: Prostředí fotografie
Victor Burgin: The Environment of Photography
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74476Identifikátory
SIS: 164400
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rakušanová, Marie
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Dějiny umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav pro dějiny umění
Datum obhajoby
14. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Victor Burgin, Teorie fotografie, minimalismus, konceptuální umění, kognitivní vědy, sémiotika, modernismus, postmodernismus, LEF (Levicová fronta umění), marxismus, psychoanalýza, feminismusKlíčová slova (anglicky)
Victor Burgin, photography theory, minimal art, conceptual art, cognitive science, semiotisc, modernism, postmodernism, LEF (Left Front of the Arts), marxism, psychoanalysis, feminismDiplomová práce sleduje teoretickou i praktickou stránku rané tvorby Victora Burgina. Ve struktuře práce se do značné míry odráží hybridní přístup tohoto umělce/teoretika - od teoretických poznámek text vybíhá k chronologicky představovaným uměleckým dílům. Pozornost je věnována Burginovu zaujetí ideologickými, sociálními a kulturní dopady reklamní fotografické praxe 70. let ve Velké Británii, na kterou nahlížel prostřednictvím teorií odvozovaných z marxismu, sémiologie a později také psychoanalýzy. Klíčová slova: Victor Burgin, teorie fotografie, minimalismus, konceptuální umění, kognitivní vědy, sémiotika, modernismus, postmodernismus, LEF (Levicová fronta umění), marxismus, psychoanalýza, feminismus
The dissertation is following both theoretical and practical sides of Victor Burgin's early work. The structure of this thesis mainly reflects a hybrid attitude of the artist/theorist - the text digress from theoretical comments to related art works which are arranged chronologically. The principal focus lies in Burgin's concers for ideological, social and cultural impacts of photographic advertising practice in Great Britain during the 1970s which he assesed through theories derived from marxism, semiology and psychoanalysis. Keywords: Victor Burgin, photography theory, minimal art, conceptual art, cognitive science, semiotics, modernism, postmodernism, LEF (Left Front of the Arts), marxism, psychoanalysis, feminism