Ženský hlas v současné teorii
The Female Voice in Contemporary Theory
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74373Identifikátory
SIS: 166283
Kolekce
- Kvalifikační práce [23715]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Zdrálek, Vít
Oponent práce
Kolářová, Kateřina
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Hudební věda - Italianistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav hudební vědy
Datum obhajoby
5. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
ženský hlas, teorie, gender, feminismus, poststrukturalismus, psychoanalýza, soudobá vokalitaKlíčová slova (anglicky)
female voice, theory, gender, feminism, post-structuralism, psychoanalysis, contemporary vocal musicPředkládaná bakalářská práce si klade za cíl seznámit českou muzikologickou obec s probíhající teoretickou debatou o ženském hlase. Pomocí metody close reading neboli důkladného čtení autorka představuje vybrané texty a konkrétní úvahy o ženském hlase, vycházející z teoretického zázemí fenomenologie, feministické teorie či psychoanalýzy. V neposlední řadě práce dává podnět k uvažování o ženském hlase v rámci soudobé hudby, která často předpokládá práci s hlasem bez textu. Tím je relevantní pro zmíněnou debatu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This BA thesis aims to inform Czech musicological circles about the current theoretical debate on female voice. Employing the method of close reading, the author introduces selected texts and reflections on the female voice, using phenomenology, feminist theory or psychoanalysis as a theoretical background. Last, but not least, the thesis provides an impetus to think about female voice in the context of contemporary music, which, with its frequent use of vocalisation without lyrics, is especially pertinent to the aforementioned debate. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)