Willingness to pay for mobile internet in the Czech Republic
Ochota platit za mobilní internet v České republice
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74019Identifikátory
SIS: 165763
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Luňáčková, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
6. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
ochota platit, mobilní internet, preference spotřebitele, Česká republikaKlíčová slova (anglicky)
WTP, mobile internet, consumer preferences, Czech RepublicOchota platit za mobilní internet v České republice Abstrakt Tato práce zkoumá ochotu spotřebitelů platit za mobilní internet v České republice. Data pro analýzu byla sesbírána pomocí vlastního online dotazníku. S použitím modelu logit, byly určeny faktory, které mají signifikantní vliv na ochotu platit. Těmito faktory jsou: vlastnictví chytrého telefonu, vnímaná důležitost dostupnosti internetového připojení, využívání mobilního tarifu a způsob používání mobilních aplikací. Dále byla zjištěna cena, kterou by spotřebitelé byli ochotni platit za pro sebe ideální tarif. Ukázalo se, že nejvyšší úroveň dosaženého vzdělání má záporný efekt na tuto cenu.
Willingness to pay for mobile internet in the Czech Republic Abstract The main focus of this thesis is to examine consumers' willingness to pay for mobile internet in the Czech Republic. The data for the estimation were collected via a self-developed online questionnaire. Using the logit model, the factors, which significantly influences the WTP, were identified. These include: the ownership of a smartphone, perceived importance of availability of the internet connection, having a monthly mobile tariff and the way of using mobile applications. Additionally, the price, that the consumers' would be willing to pay for their ideal tariff, is examined and it is shown, that the level of education has a significant negative effect on this price.