Bečovská botanická zahrada jako prostor pro výuku žáků ZŠ a MŠ
Bečovská Botanical Garden as a Space for Education of Nursery Schools Children and Pupils of Elementary Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73909Identifikátory
SIS: 177497
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanel, Lubomír
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
14. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Botanická zahrada, environmentální výchova, příroda, exkurze, výukové programy, hry v příroděKlíčová slova (anglicky)
Botanical garden, environmental education, nature, excursions, educational programs, outdoor gamesNÁZEV: Bečovská botanická zahrada jako prostor pro výuku žáků ZŠ a MŠ ABSTRAKT: V diplomové práci s názvem Bečovská botanická zahrada jako prostor pro výuku žáků ZŠ a MŠ jsem se zaměřila na využitelnost konkrétní botanické zahrady pro různé formy výuky a vzdělávání, na možnost využití exkurzí a výukových programů pro přírodopis a botaniku pro základní a mateřské školy v přírodním prostředí obnovené botanické zahrady uprostřed krásného západočeského města. V rámci této práce bylo provedeno krátké dotazníkové šetření mezi učiteli, kteří s žáky Bečovskou botanickou zahradu navštívili. V dotazníkovém průzkumu jsem zjišťovala, jak vyučující hodnotí vzdělávací funkci BBZ a jak a čím by bylo vhodné doplnit výukové programy. Na základě takto získaných informací a analýzy používaných výukových programů jsem vytvořila návrh pracovního listu a aktivit, které by bylo možné zařadit do jednotlivých výukových programů. Ve své práci jsem zjišťovala, jaké možnosti k různým přírodovědným aktivitám poskytuje školám Bečovská botanická zahrada, odkud jsou učitelé a žáci, kteří ji navštěvují, zda jsou vyučující s jejími výukovými programy spokojeni a zda žákům návštěva přispěla k vytvoření nebo upevnění vztahu k přírodě (k rostlinám, živočichům, lesu, rybníku, louce) a k pochopení učiva, které se týká těchto témat. To je,...
TITLE: The Bečovská Botanical Garden as a Space for Education of Nursery Schools Children and Pupils of Elementary Schools ABSTRACT: The thesis titled The Bečovská Botanical Garden as a Space for Education of Nursery Schools Children and Pupils of Elementary Schools focuses on the use of this place for various forms of teaching and learning. I focused on the opportunity for tours and educational programs for natural history and botany in elementary school and kindergarten in the natural environment of the beautiful West Bohemian town in the restored botanical garden. In this work was carried out a short questionnaire survey amongst teachers who have visited Bečov's botanical garden with their students. Based on the processing of the questionnaire survey, I found out what would be appropriate to add to the educational tutorials and I created a worksheet and suggested activities that could be incorporated into various educational programs. I found out what options to various naturalistic activities the Bečov's botanical garden provides, where the teachers and students who have visited it are from, whether the teachers are satisfied with its teaching programs and whether the visit helped to create or consolidate respect for nature (for plants, animals, forests, lakes, meadow) and understanding the study that...