Kvalita sportovních služeb v institucích určených pro děti ve věku 3-6 let (předškolní vzdělávání)
The quality of sport-related services in institutions designed for children aged 3-6 years (pre-school education)
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73481Identifiers
Study Information System: 152200
Collections
- Kvalifikační práce [8432]
Author
Advisor
Referee
Pecinová, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 5. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
marketingový výzkum, dotazník, SERVQUAL, mateřská školaKeywords (English)
marketing research, questionnaire, SERVQUAL, day-care centerNázev: Kvalita sportovních služeb v institucích určených pro děti ve věku 3-6 let (předškolní vzdělávání) Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit kvalitu služeb v MŠ Bendova. Metody: Marketingový výzkum je proveden pomocí standardizované metody SERVQUAL ve formě písemného dotazníku, který je předán přes pedagogy vybrané mateřské školy rodičům dětí. Výsledky: Z výsledků plyne, že rodiče nejsou s poskytovanou kvalitou sportovní služby zcela spokojeni. Nejhůře dopadla část, která se týká hmotného zajištění mateřské školy a pocitu jistoty. Naopak nejlépe dopadla část týkající se spolehlivosti. Klíčová slova: marketingový výzkum, dotazník, SERVQUAL, mateřská škola
Title: The quality of sport-related services in institutions designed for children aged 3- 6 years (pre-school education). Objectives: The aim of this work is to determine the quality of sport related services in MŠ Bendova in the Czech Republic. Methods: This marketing research is going to be conducted using standardized methods of SERVQUAL in form of a written questionnaire, which was passed on to parents through kindergarten teachers. Results: The results of this marketing research show that parents are not completely satisfied with provided quality of sport service. The tangibles and assurance represent the most problematic part for the parents, on the other hand, the reliability was the best part of the research. Keywords: marketing research, questionnaire, SERVQUAL, day-care center