Rozvoj rovnováhy u tenistů ve věku 6-15 let
Balance progress of tennis players at the age of 6 to 15
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73472Identifikátory
SIS: 161553
Kolekce
- Kvalifikační práce [8869]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Carboch, Jan
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Sportovní hry
Datum obhajoby
10. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Rovnováhové schopnosti, rovnováha, koordinační schopnosti, tenisKlíčová slova (anglicky)
Balance skills, balance, coordination skills, tennisNázev práce: Rozvoj rovnováhy u tenistů ve věku 6 - 15 let Cíle práce: Cílem této práce bylo navrhnout zásobník cviků a průpravných cvičení pro rozvoj rovnováhových schopností u tenistů v mladším a starším školním věku a ověřit tuto baterii cviku v praxi. Spojením teoretických poznatků z oblasti sportovního tréninku, sportovní přípravy dětí a mládeže a rozvoje koordinace v tenise, jsem navrhl zásobník, pro rozvoj rovnováhových schopností. Doufám, že touto prací přispěji ke zkvalitnění tenisové přípravy v tomto důležitém vývojovém období dítěte. Metoda: Při této práci jsem použili kvalitativního výzkumu, zejména evaluace. Během výzkumu jsem také provedl vstupní testovaní dětí rovnováhovými testy, abych se přesvědčil, jak na tom jsou děti s rovnováhovými schopnostmi. Navržený zásobník cviků jsem si odzkoušel v praxi. Pozorováním a dotazováním jsem z něho vyvodil určité závěry, jak fungují navržené cviky a průpravná cvičení v praxi. Výsledky: Výsledkem je metodický materiál, ve kterém jsou navrženy a zhodnoceny cviky pro tenisty ve věku mladší a starší školní věk. Obsahově práce popisuje, jaké by měly děti provádět cviky a průpravná cvičení, které by trenéři neměli rozhodně podceňovat. Klíčová slova: Rovnováhové schopnosti, rovnováha, koordinační schopnosti, tenis
Title of the work: Balance progress of tennis players at the age of 6 to 15 Objective of the work: The objective of this work is to suggest summary of exercises and preparatory training for development of balance skills of tennis players at younger and elder school age and verify it in practice. I suggested this summary by combination of theoretical pieces of knowledge form sport training sphere, sport preparation of children and young people and coordination progress in tennis. I hope that my work will contribute to quality improvement of tennis preparation in this important developmental period of a child. Method: I used only quality research, especially evaluation. During the research I've also done entrance testing of children by balance tests to find out their balance skills. Suggested summary of exercises and preparatory training is well-tried and I've drawn conclusions how does it work in practice. Results: The result is methodical material in which you can find evaluated exercises for tennis players at the age of 6 to 15. The work describes what exercises and preparatory training children should do and coaches should not underestimate. Keywords: Balance skills, balance, coordination skills, tennis