Identité et variations dans Lignes de faille de Nancy Huston
Identity and variations in the novel Lignes de faille by Nancy Huston
Identita a variace v románu Nancy Huston Lignes de faille
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73243Identifikátory
SIS: 134325
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ébert-Zeminová, Catherine
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
27. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Francouzština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
identita, variace, dětství, rodina, snaživost, méněcennostKlíčová slova (anglicky)
identity, variation, childhood, family, industry, inferiorityTato bakalářská práce srovnáná formování identity u vypravěčů románu Lignes de faille, jimiž jsou šestileté děti čtyř po sobě jdoucích generací. Jejím cílem je propojit a analyzovat dva základní prvky tvorby Hustonové, a to identitu a variace. První část studie se zabývá problematikou definice pojmu identita a následně přibližuje stádia formování identity dle psychosociologického konceptu Erika H. Eriksona. Poté se zaměřuje na faktory rodinného prostředí, které přispívají k utváření identity. Jsou jimi například rodinná kompozice, výchovný styl či náboženská příslušnost. Druhá srovnávací část studie se soustřeďuje na podobnosti a rozdíly mezi čtyřmi příběhy dětí, z nichž je román složen. Analýza je zaměřena na variace týkající se vnímání vlastního těla, náboženské víry a rodinných modelů. Práce tak přináší pohled na formování identity šestiletých dětí a současně ukazuje, jak se reakce na faktory, které ji ovlivňují, liší či podobají v rámci jednotlivých příběhů.
The present study compares identity formation of the narrators in the novel Lignes de faille, who are six years old children of four consecutive generations. The aim of the thesis is to link and analyze two basic elements of Huston's creation, namely identity and variations. The first part of the study deals with the definition of identity and then describes the stages of identity formation according to the psychosocial concept of Erik H. Erikson. Afterwards, the thesis outlines family environment factors such as family composition, parenting style or religious denomination that contribute to the formation of identity. The second part of the comparative study focuses on the similarities and differences between the four children stories of which the novel is composed. The analysis deals with variations related to body perception, religious beliefs and family models. The thesis provides a point of view of the identity formation of the children and at the same time shows how the reactions to the factors that affect this formation resemble or differ across the four stories.