Kvalita sportovních služeb v institucích určených pro děti ve věku 3-6 let (předškolní vzdělávání)
The quality of sport-related services in institutions designed for children aged 3-6 years (pre-school education).
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73155Identifiers
Study Information System: 128749
Collections
- Kvalifikační práce [8435]
Author
Advisor
Referee
Šíma, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 5. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
SERVQUAL, dotazník, marketingový výzkum, mateřské školyKeywords (English)
SERVQUAL, questionnaire, marketing research, day-care centersNázev: Kvalita sportovních služeb v institucích určených pro děti ve věku 3-6 let (předškolní vzdělávání). Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit kvalitu sportovních služeb ve vybraných státních mateřských školách na území České republiky. Metody: Marketingový výzkum bude realizován pomocí standardizované metody SERVQUAL ve formě písemného dotazníku, který bude přenechán ředitelkám vybraných mateřských škol, aby je dále předali rodičům dětí. Výsledky: Z výsledků tohoto marketingového výzkumu plyne, že ani jedna ze dvou zkoumaných školek neposkytuje tak kvalitní sportovní služby, aby s nimi byli rodiče plně spokojeni. Lépe si vedla Mateřská škola Matjuchinova. Druhá zkoumaná instituce, Mateřská škola Psáry, dopadla velmi špatně a velké množství tamějších nabízených sportovních služeb se dají označit za nekvalitní. Klíčová slova: SERVQUAL, dotazník, marketingový výzkum, mateřské školy
Title: The quality of sport-related services in institutions designed for children aged 3-6 years (pre-school education). Objectives The quality of objective of this work is to determine the quality of sport-related services in day-care centers in the Czech Republic. Methods: This marketing research is going to be conducted using standardized methods of SERVQUAL in the form of a written questionnaire, which is going to be left to the principals of selected day-care centers who will further hand it to the parents of the children. Results: The results of this marketing research show that neither of the two nurseries provides such good sport services so that the parents were fully satisfied. The day-care center of Matjuchinova in Zbraslav presented itself with the better results. The results of the second institution - the day-care center of Psáry - turned out very badly and many of the local provided sports services can be described as poor. Key words: SERVQUAL, questionnaire, marketing research, day-care centers