Zobrazit minimální záznam

Historie a hra v dramatech lorda Byrona.
dc.contributor.advisorProcházka, Martin
dc.creatorHorová, Miroslava
dc.date.accessioned2018-10-29T22:42:49Z
dc.date.available2018-10-29T22:42:49Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72929
dc.description.abstractHistorie je jednou z nejdůležitějších oblastí zájmu a interpretace v Byronových klíčových i v jeho méně významných dílech. Byron přistupuje k historii s ohledem na její provázanost s literaturou a jeho dílo nás nutí přemýšlet o literárnosti historie a historicitě literatury. Snaha přiblížit se historické "pravdě" pro Byrona znamená nadmíru kreativní proces, v jehož průběhu vychází zřetelně najevo právě ona provázanost faktu a fikce, přičemž se Byron rovněž zabývá teatrálností historie. Psané dějiny utvářejí, ale také, a to je pro Byrona velmi důležité, zkreslují naše chápání historie. Dramata lorda Byrona jsou co se týče kritických ohlasů nejméně probádanou oblastí básníkova díla. Byronovo jedinečné chápání a pojetí historie v jeho dramatech je ústředním bodem této studie, jenž se zabývá sedmi dramatickými texty, které byly napsány mezi lety 1820 a 1822: Jak tato studie ukazuje, tato dramata dohromady utvářejí dynamický dramatický projekt, v němž se snoubí formální, diskursivní a tematický experiment. Tyto experimenty odhalují nejen Byronovu hlubokou angažovanost v oblasti dramatu, ale rovněž, v širší perspektivě, jeho chápání a interpretaci historie. Tato studie si bere za cíl Byronovo nazírání a interpretaci historie v jeho dramatických dílech a zkoumá je za pomoci metodologie hry, jak ji navrhl...cs_CZ
dc.description.abstractHistory is a major point of inquiry and exploration in all Byron's major, and many of his minor, works. Byron understands and conceptualizes history and its tight and troubled relationship with literature, drawing attention to the literariness of history and the historicity of literature in his wake. The aspiration to the 'truth' of history is, for Byron, a highly creative process, highlighting the cross-pollination of fact and fiction, and also exploring history's inherent theatricality. Historical writing shapes but, crucially, also distorts our understanding of history. The dramatic works of Lord Byron are, on the whole, traditionally the least critically explored territory of his oeuvre. Byron's singular understanding and conceptualization of history in his dramas is the focus of this study, comprising the seven dramatic works he wrote between 1820 and 1822. As this thesis shows, these dramas make up a dynamic dramatic project, creating a space of formal, discursive and thematic experimentation, which reveals not only Byron's intense involvement in matters of drama but also, in a wider perspective, his understanding and treatment of history. This study takes up Byron's treatment of history in his dramas and analyses it through the methodology of play laid out and adapted for use in literary...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectByronen_US
dc.subjecthistoryen_US
dc.subjecttheory of playen_US
dc.subjectdramasen_US
dc.subjectByroncs_CZ
dc.subjecthistoriecs_CZ
dc.subjectteorie hrycs_CZ
dc.subjectdramatacs_CZ
dc.titleHistory and Play in Lord Byron's Dramasen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-05
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId104268
dc.title.translatedHistorie a hra v dramatech lorda Byrona.cs_CZ
dc.contributor.refereeBeran, Zdeněk
dc.contributor.refereeMinta, Stephen
dc.identifier.aleph001781375
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Literatureen_US
thesis.degree.disciplineAnglická a americká literaturacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglická a americká literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csHistorie je jednou z nejdůležitějších oblastí zájmu a interpretace v Byronových klíčových i v jeho méně významných dílech. Byron přistupuje k historii s ohledem na její provázanost s literaturou a jeho dílo nás nutí přemýšlet o literárnosti historie a historicitě literatury. Snaha přiblížit se historické "pravdě" pro Byrona znamená nadmíru kreativní proces, v jehož průběhu vychází zřetelně najevo právě ona provázanost faktu a fikce, přičemž se Byron rovněž zabývá teatrálností historie. Psané dějiny utvářejí, ale také, a to je pro Byrona velmi důležité, zkreslují naše chápání historie. Dramata lorda Byrona jsou co se týče kritických ohlasů nejméně probádanou oblastí básníkova díla. Byronovo jedinečné chápání a pojetí historie v jeho dramatech je ústředním bodem této studie, jenž se zabývá sedmi dramatickými texty, které byly napsány mezi lety 1820 a 1822: Jak tato studie ukazuje, tato dramata dohromady utvářejí dynamický dramatický projekt, v němž se snoubí formální, diskursivní a tematický experiment. Tyto experimenty odhalují nejen Byronovu hlubokou angažovanost v oblasti dramatu, ale rovněž, v širší perspektivě, jeho chápání a interpretaci historie. Tato studie si bere za cíl Byronovo nazírání a interpretaci historie v jeho dramatických dílech a zkoumá je za pomoci metodologie hry, jak ji navrhl...cs_CZ
uk.abstract.enHistory is a major point of inquiry and exploration in all Byron's major, and many of his minor, works. Byron understands and conceptualizes history and its tight and troubled relationship with literature, drawing attention to the literariness of history and the historicity of literature in his wake. The aspiration to the 'truth' of history is, for Byron, a highly creative process, highlighting the cross-pollination of fact and fiction, and also exploring history's inherent theatricality. Historical writing shapes but, crucially, also distorts our understanding of history. The dramatic works of Lord Byron are, on the whole, traditionally the least critically explored territory of his oeuvre. Byron's singular understanding and conceptualization of history in his dramas is the focus of this study, comprising the seven dramatic works he wrote between 1820 and 1822. As this thesis shows, these dramas make up a dynamic dramatic project, creating a space of formal, discursive and thematic experimentation, which reveals not only Byron's intense involvement in matters of drama but also, in a wider perspective, his understanding and treatment of history. This study takes up Byron's treatment of history in his dramas and analyses it through the methodology of play laid out and adapted for use in literary...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990017813750106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV