Mořský mikrosvět: komplexní projekt ve výuce geologie a biologie pro gymnázia
Marine microorganisms: the complex project in the learning for geology and biology at grammar schools
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72849Identifikátory
SIS: 130716
Kolekce
- Kvalifikační práce [19612]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Janštová, Vanda
Oponent práce
Mourek, Jan
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Geologie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Ústav geologie a paleontologie
Datum obhajoby
18. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
mikrofosilie, mořský ekosystém, projektové vyučováníBakalářská práce se zabývá začleněním mikrofosilií do výuky. Jejím cílem bylo vytvořit příručku pro středoškolské učitele, podle níž budou moci připravit žákům exkurzi. Práce se dělí na didaktickou a praktickou část, přičemž didaktická část práce se zabývá začleněním tématu do výuky, konkrétně do RVP ZV, RVP G a učebnicemi přínosnými pro danou problematiku. Praktická část již konkretizuje tvorbu příručky pro učitele. Práce je také doplněny o analýzu dotazníkového šetření, které mapuje postoj respondentů k přírodopisu, biologii a geologii. Klíčová slova: badatelské vyučování, baden, exkurze, miocén, neogén, karpatská předhlubeň, mikroorganismy, projektová výuka
This thesis deals with incorporating microorganisms into teaching. The main idea was to create guide for teachers at high schools, whereby they could create own excursion. Thesis is divided into didactical and practical part, didactical part of thesis is coping with incorporating into teaching, especially into RVP ZV, RVP G and textbooks. Practical part delas with the creating of metodical guide for teachers. This thesis also contains questionnaire analysis of respondent's relationship to biology and geology. Key words: Inquiry lessons, badenian, excusion, miocene, neogene, Carpathian foredeep, microorganisms, "hands-on" activities