Pohled zkušených učitelů na šikanu a narušené vztahy ve třídě
Expert teachers perspective on bullying and disturbed relationships in the classroom
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72714Identifikátory
SIS: 145717
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horková, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
29. 5. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
šikana, řešení šikany, diagnostika, prevence, intervence, profese učitele, expertKlíčová slova (anglicky)
bullying, solution of bullying, diagnostic, prevention, intervention, teaching prefession, expertBakalářská práce se zaměřuje na pohled zkušených učitelů na šikanu a narušené vztahy ve třídě. Teoretická část se dotýká charakteristiky šikany a jejích typických znaků. Vymezuje hlavní protagonisty šikany. Dále popisuje postupy při řešení šikany, diagnostiku, intervenci a prevenci. Teoretická část se také věnuje roli učitele, vymezení jeho profese a zkušenosti. Empirická část se představuje subjektivní pohled zkušených učitelů na šikanu a narušené vztahy ve třídě. Zaměřuje se na jejich osobní zkušenosti s jevem. Mapuje nástroje a strategie, které zkušení učitelé používají při řešení šikany a její prevenci.
This thesis focuses on the view of experienced teachers on bullying and disturbed relationships in the classroom. The theoretical part describes the characteristics of bullying and its typical characters. It defines the main protagonists of bullying. It also describes the procedures for dealing with bullying, investigation, intervention and prevention. The theoretical part also describes the role of the teacher, the definition of his profession and experiences. The empirical part presents a subjective view of experienced teachers on bullying and disturbed relationships in the classroom. It focuses on their personal experience with the phenomenon. It maps the tools and strategies that experienced teachers use to dealing with bullying and its prevention.