Metodická analýza instruktivní literatury na ZUŠ
Methodological Analysis of Instructive Literature at Music School
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72221Identifiers
Study Information System: 119674
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Perglerová, Marka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrument
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 1. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Metodická analýza instruktivní literatury na ZUŠKeywords (English)
Methodological analyse of instructive literature in music schoolAutorský abstrakt Diplomová práce je zaměřena na metodický a praktický postup při výuce houslové hry na Základní umělecké škole. Kapitoly jsou rozděleny chronologicky do sedmi ročníků výuky I. stupně na ZUŠ. U každého ročníku je uveden učební plán a stručný metodický rozbor instruktivní literatury. Práce obsahuje metodickou část, která se zabývá technickými problémy hry na housle a popisuje nácvik. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This diploma thesis focuses on the methodological and practical approach to teaching violin at the music school. The chapters are divided chronologically into seven years of teaching first grade at the Music School. For each year is given a brief methodological analysis of instructive literature. The work includes a methodological section that deals with technical problems violin and describes the training. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)