Adaptive Simulation of Large-Scale Ocean Surface
Adaptivní simulace rozsáhlého povrchu oceánu
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72131Identifiers
Study Information System: 150830
Collections
- Kvalifikační práce [10690]
Author
Advisor
Referee
Wilkie, Alexander
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Software Systems
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
8. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
fyzikální simulace, syntéza povrchu oceánu, proudění kapalin, teselaceKeywords (English)
physical simulation, ocean surface synthesis, fluid dynamics, tessellationMetody založené na fyzikální simulaci proudění kapalin a metody generování povrchu oceánu pomocí frekvenčních technik jsou v počítačové grafice dlouhodobě zkoumány. Jsou nicméně typicky používány odděleně, nebo bez jakékoliv možnosti vzájemné interakce. Tato diplomová práce se zaměřuje na možnost zkombinování obou metod do adaptivní metody navržením sjednocené reprezentace povrchu oceánu, prokládání výsledků simulačních metod a jednosměrné interakce mezi použitými metodami. Práce také předkládá několik možných budoucích vylepšení navržené metody a level-of-detail schéma založené na použití hardwarové teselace, jež může být použito nezávisle na konkrétních simulačních metodách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Physically-driven methods of simulating fluid dynamics and frequency-based ocean surface synthesis methods are of long-standing interest for the field of computer graphics. However, they have been historically used separately or without any interaction between them. This thesis focuses on the possibility of combining the approaches into one adaptive solution by proposing methods for unified surface representation, method result blending and one-way interaction between the methods. The thesis also outlines several future developments of the combined method and proposes a level-of-detail approach taking advantage of hardware tessellation that can be used regardless of what method was used for the simulation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)