Malováno tancem
Painted by dance
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71645Identifiers
Study Information System: 119569
Collections
- Kvalifikační práce [18052]
Author
Advisor
Referee
Fulková, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Health Education - Art
Department
Information is unavailable
Date of defense
2. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
pohyb, prostor, tanec, čas, tělo, fotografie, video, tělo, tělesnost, reflexe, pohybově taneční výchovaKeywords (English)
motion, space, dance, time, body, photography, video, body, physicality, reflection, dance and movement educationSEDLÁČKOVÁ, E., Malováno tancem. /závěrečná diplomová práce/ Praha 2014. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy. 106 stran (78 normostran) Diplomová práce Malováno tancem se zaměřuje na rozvoj tanečně pohybového projevu žáků v rámci výuky výtvarné výchovy. Rozvádí formy zacházení s tělem a hledá jejich uplatnění jako svébytného vyjadřovacího prostředku. Poukazuje na abstraktní výrazové možnosti využitelné pro osobnostně sociální rozvoj autorů. Poznatky a závěry se opírají o několikaleté zkušenosti v oblasti taneční průpravy a jsou konfrontovány s vlastní zkušeností i uplatněním v praxi. Klíčová slova: pohyb, prostor, tanec, čas, tělo, fotografie, video, tělo, tělesnost, reflexe, pohybově taneční výchova
SEDLÁČKOVÁ, E., Painted by dance. Prague 2014. Charles University in Prague, Faculty of Education, Department of Art. 106 pages (78 norm pages) The dissertation Painted by dance is focused on the development of dance-movement exposure of the pupils during the art education. It amplifies forms of body usage and finds out its' application as the expression means. The dissertation points on abstract expression opportunities usable for personal and social development of the authors. The findings and conclusions are based on the long term experiences at the field of dance training and are confronted with the own experiences and practical usage. Key words: motion, space, dance, time, body, photography, video, body, physicality, reflection, dance and movement education