Vývoj školství na Pelhřimovsku se zaměřením na malotřídní školu v Častrově
Development of Educational System in Pelhřimov Region with Concentration on a Small School with Mixed-age Classes in Častrov village
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71358Identifikátory
SIS: 134739
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stará, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
základní vzdělávání,malotřídní škola, region Pelhřimovsko, vývoj školství, školská reforma, obec, zřizovatel, školská legislativa, historická studie, výstup v podobě projektuKlíčová slova (anglicky)
basic education, mixed-age classes, Region Pelhřimov, development of educational system, educational reform,village, establisher, educational legislation, historical study,project1 ABSTRAKT Cílem diplomové práce bylo na základě použitých školních kronik zpracovat vývoj malotřídní školy v Častrově v okrese Pelhřimov a poukázat na přínos získaných poznatků pro práci ve škole. Teoretická část se věnuje studiu pamětních knih a v širším pohledu také celému regionu Pelhřimovsko. Praktická část popisuje projekt realizovaný se žáky této školy. Cílem bylo seznámit žáky prostřednictvím aktivizujících metod s historií školy v Častrově a zapůsobit na jejich vztah ke škole i k místu, kde žijí.
1 ABSTRAKT The aim of the thesis was to eleborate the development process of the Častrov comprehensive primary school in the district Pelhřimov based on the school chronicles and refer to the contribution of the acquired knowledge for the schoolwork. The theoretical part is devoted to the study of commemorative books and also in the wider perspective of the whole P elhřimovsko region. The practical part describes a project carried out with pupils of this school. The purpose was to acquaint the pupils with the history of Častrov school through activation methods and have their impact on the school and the place where they live.