Postmodernismus a marketing. Komunitní marketing
Postmodernism and marketing. Community marketing
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71301Identifikátory
SIS: 132060
Kolekce
- Kvalifikační práce [6375]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Poštulka, Filip
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
19. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Postmoderní marketing, postmodernismus, sémiotika, sémiotika v marketingu, symbolická spotřeba, značka, komunitní marketingKlíčová slova (anglicky)
Postmodern marketing, postmodernism, semiotics, semiotics in marketing, symbolic consumption, brand, community marketingTato diplomová práce je zaměřena na vymezení termínu postmoderní marketing, jako oblasti v marketingové literatuře, jehož cílem je inovativní adaptace marketingových strategií na specifické proměny společnosti a chování spotřebitelů. V tomto kontextu budou představeny pojmy jako tribalita, hyperrealita, fragmentace či zvýšená aktivita spotřebitelů při percepci marketingových sdělení a další, aby mohly být výše zmíněné změny důsledně demonstrovány. Protože je postmoderní marketing úzce spojen se symbolismem a spotřebou významů, bude v této diplomové práci věnován prostor představení aplikace konkrétních sémiotických přístupů a budování značky s důrazem na skutečnost, že značka samotná není tvořena pouhým součtem aspektů, jako například logo či produkty, ale její hodnota je budována významy, se kterými si spotřebitelé značku spojují. Navazující část je věnována komunitnímu marketingu a komunikaci prostřednictvím sociálních sítí, jako progresivnímu přístupu, který je schopen propojit problematiku předchozích kapitol (reakce na změny společnosti i požadavků spotřebitelů a prostor pro budování symbolické hodnoty značky). Celkové shrnutí těchto jednotlivých částí je uvedeno v závěru práce, v případové studii analýzy značky ILP, aby bylo zhodnoceno, zda lze vybudovat úspěšnou marketingovou kampaň v...
This thesis focuses on the definition of the term postmodern marketing in the area of marketing literature. The postmodern marketing aims adaptation of innovative marketing strategies to specific changes in society and consumer behavior. In this context, there are introduced concepts as tribality, hyperreality, fragmentation or increased activity during the perception of consumers etc., in order to demonstrate described changes. Because the postmodern marketing is closely linked to the symbolism and meanings of consumption, this thesis includes the application of specific semiotics approaches and brand development with an emphasis on the fact that the brand itself is made up of sum of aspects, such as the logo or products, but its value is also constructed by meanings with which consumers associate the brand. The next part is devoted to community marketing and communication via social networking sites such as progressive approach that is able to connect the issues of the previous chapters (reaction to changes in society and consumers' requirements and space for the construction of the symbolic value of the brand). The summary of these individual components is described in the conclusion, in the case study analysis from ILP in order to examine whether it is possible to build a successful marketing...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Nové marketingové metody v knihovnách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSteklá, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 16. 9. 2013V posledních několika letech se marketing zařadil mezi klíčové procesy v knihovnách, slouží jako účinný nástroj konkurenčního boje, prostředek k definování identity knihovny a nový způsob komunikace s uživateli. Knihovny ... -
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPlachá, Linda (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 13. 6. 2018The bachelor thesis "Olfactory marketing - The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its ... -
Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENOLakomá, Milena (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 25. 9. 2018Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu - nebo také parazitujícího marketingu - na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve práci je ...