Zobrazit minimální záznam

Risks of internet space
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorFirbacherová, Pavla
dc.date.accessioned2017-05-27T15:18:37Z
dc.date.available2017-05-27T15:18:37Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71149
dc.description.abstractCílem práce je zmapovat teoretické znalosti dětského uživatele o rizicích internetového prostoru. Zabývá se problematikou kyberšikany, kyberstalkingu, sextingu a kybergroomingu v nejmladším městě České republiky, v Milovicích. Seznamuje s projevy rizikového jednání, kterým dívky a chlapci z druhého stupně tamějších základních škol nejčastěji čelí a kterých se dopouštějí. Zkoumá, jak vnímají rizika internetu a jak důvěřují cizím osobám na síti. Zjišťuje, jestli navazují vztahy s neznámými lidmi na internetu, se kterými se případně seznamují v reálném světě, u koho by v případě potřeby hledali pomoc a jestli znají některé projekty zaměřené na internetovou bezpečnost. Pro práci je klíčové vymezení rizikových faktorů nových médií a specifik dětského uživatele. S riziky kyberprostoru přibližuje související českou legislativu a nastiňuje profily agresorů a obětí. Na reálných případech poukazuje na možné následky internetové kriminality. Seznamuje s nástroji, projekty a přístupem dětí i rodičů, které pomáhají s prevencí a minimalizací rizik. Empirická část práce je řešená kvantitativní metodou. V závěru porovnává výsledky výzkumu s obdobným celorepublikovým výzkumem Kamila Kopeckého z Univerzity Palackého v Olomouci.cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of this thesis is to map children users' theoretical knowledge of risks of the Internet. It deals with problems of cyberbullying, cyberstalking, sexting and cybergrooming in the youngest city of the Czech Republic, in Milovice. It describes the dangerous behaviour patterns that the children at the age of 11-15 years (i.e. the second stage of elementary schools) in that city are confronted with and that they tend to follow-up. The research shows how they perceive risks of the Internet and how much they trust strange people online. It finds out whether the children make relations with strangers and whether they meet them in real world, where they would look for help if needed and whether they are familiar with some projects focused on the Internet safety. The definition of risk factors of the new media and specification of child users are crucial for the thesis. The thesis also briefly describes Czech legislation connected with risks of cyberspace and outlines the profiles of the aggressors and their victims. It shows possible after-effects of cyber criminality on the real examples. It introduces various tools, projects and children and parents approaches that help them with the prevention and minimization of risks. The empiric part of the thesis is solved by quantitative method. In...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectrizikacs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectkyberšikanacs_CZ
dc.subjectkyberstalkingcs_CZ
dc.subjectsextingcs_CZ
dc.subjectkybergroomingcs_CZ
dc.subjectMilovicecs_CZ
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectrisksen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectcyberbullyingen_US
dc.subjectcyberstalkingen_US
dc.subjectsextingen_US
dc.subjectcybergroomingen_US
dc.subjectMiloviceen_US
dc.titleRizika internetového prostoru se zaměřením na dětského uživatelecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-27
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139315
dc.title.translatedRisks of internet spaceen_US
dc.contributor.refereeJirků, Jan
dc.identifier.aleph001924816
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem práce je zmapovat teoretické znalosti dětského uživatele o rizicích internetového prostoru. Zabývá se problematikou kyberšikany, kyberstalkingu, sextingu a kybergroomingu v nejmladším městě České republiky, v Milovicích. Seznamuje s projevy rizikového jednání, kterým dívky a chlapci z druhého stupně tamějších základních škol nejčastěji čelí a kterých se dopouštějí. Zkoumá, jak vnímají rizika internetu a jak důvěřují cizím osobám na síti. Zjišťuje, jestli navazují vztahy s neznámými lidmi na internetu, se kterými se případně seznamují v reálném světě, u koho by v případě potřeby hledali pomoc a jestli znají některé projekty zaměřené na internetovou bezpečnost. Pro práci je klíčové vymezení rizikových faktorů nových médií a specifik dětského uživatele. S riziky kyberprostoru přibližuje související českou legislativu a nastiňuje profily agresorů a obětí. Na reálných případech poukazuje na možné následky internetové kriminality. Seznamuje s nástroji, projekty a přístupem dětí i rodičů, které pomáhají s prevencí a minimalizací rizik. Empirická část práce je řešená kvantitativní metodou. V závěru porovnává výsledky výzkumu s obdobným celorepublikovým výzkumem Kamila Kopeckého z Univerzity Palackého v Olomouci.cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of this thesis is to map children users' theoretical knowledge of risks of the Internet. It deals with problems of cyberbullying, cyberstalking, sexting and cybergrooming in the youngest city of the Czech Republic, in Milovice. It describes the dangerous behaviour patterns that the children at the age of 11-15 years (i.e. the second stage of elementary schools) in that city are confronted with and that they tend to follow-up. The research shows how they perceive risks of the Internet and how much they trust strange people online. It finds out whether the children make relations with strangers and whether they meet them in real world, where they would look for help if needed and whether they are familiar with some projects focused on the Internet safety. The definition of risk factors of the new media and specification of child users are crucial for the thesis. The thesis also briefly describes Czech legislation connected with risks of cyberspace and outlines the profiles of the aggressors and their victims. It shows possible after-effects of cyber criminality on the real examples. It introduces various tools, projects and children and parents approaches that help them with the prevention and minimization of risks. The empiric part of the thesis is solved by quantitative method. In...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990019248160106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV