Vývoj technologie digitální fotografie jako transformace vyjadřovacích možností fotografického média
Development of digital photography technology as a transformation of expressive possibilities of the medium of photography
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71112Identifiers
Study Information System: 132059
Collections
- Kvalifikační práce [6509]
Author
Advisor
Referee
Černý, Vladimír
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Electronic Culture and Semiotics
Department
Department of Electronic Culture and Semiotics
Date of defense
13. 2. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Fotografie, média, digitální fotografie, filmová fotografie, sémantika, divák, tvůrceKeywords (English)
Photography, medium, digital photography, film photography, semantics, viewer, creatorHistorie fotografie představuje neustálý technologický vývoj daného média směrem ke stále větší sofistikovanosti, s níž souvisí rozšiřování možností komplexní kontroly nad sémantickým obsahem jednotlivých fotografických snímků. Práce se věnuje komparační analýze vyjadřovacích možností filmové a digitální fotografie s přihlédnutím k současnému stavu obou médií a jejich vztahu k dalším audiovizuálním komunikačním prostředkům. Práce představuje porovnání technologických možností obou na sebe navazujících médií ve srovnání s dalšími vizuálněobraznými vyjadřovacími technikami a stále rostoucí integraci digitálních metod zobrazování s novými médii v prostředí grafických editorů na počítači. Pozornost je věnována i měnící se roli fotografického média ve společnosti související s demokratizací přístupu k fotografickým aparátům a možnosti šíření vzniklých obrazů prostřednictvím internetu a sociálních sítí. Na základě popsaných údajů autor poukazuje i na proměňující se role tvůrce a diváka v procesu interpretace vizuálněobrazných vyjádření.
The history of photography represents a constant technological development of the medium towards increasing sophistication, which is related to spreading possibilities of complex control upon semantic meaning of each camera image. The thesis comparatively analyses expressive possibilities of film and digital photography with emphasis on the relations of both medium with other audiovisual means of communication. The thesis compares technological possibilities of both medium and focuses on growing integration of digital methods of imaging with new media through computer graphics. The thesis focuses on transforming role of photography in the society which is connected with democratization of access to cameras and the possibility of sharing resulting images via internet and social media. Based on described data the author points out the changing role of the creator and the viewer in the process of interpretation of visual images.