Kritéria výběru písní ve vztahu k rozvoji hudebních dovedností
Criteria for the selection of songs in relation to the development of of musical skills
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71050Identifiers
Study Information System: 119648
CU Caralogue: 990017778480106986
Collections
- Kvalifikační práce [19358]
Author
Advisor
Referee
Váňová, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 5. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Hudební dovednosti, píseňKeywords (English)
Musical skills, songKlíčové pojmy: hudební dovednosti, píseň Diplomová práce se zabývá výběrem písní, které vedou k rozvoji hudebních dovedností na základní škole. Cílem je najít takové písně, které odpovídají danému věku dítěte a zároveň rozvíjejí jeho hudební dovednosti. Musíme zhodnotit intonační obtížnost písně, rytmické zvláštnosti písně i tóninu, ve které se píseň zpívá. V neposlední řadě se musíme zamyslet nad optimálním a všestranným výběrem jak z oblasti lidové, tak i umělé hudby.
Keywords: musical skills, song This thesis deals with the selection of songs that lead to the development of musical skills in elementary school. The aim is to find the songs that match the child's age and at the same time developing its musical skills. We need to evaluate the difficulty of the song intonation, rhythmic peculiarities of the songs and key, in which it sings the song. Finally, we consider the optimal and versatile selection from both the folk and the artificial music.