Integrovaná tematická výuka programu začít spolu
Integrated Thematic Instruction in The Step by Step educational programme
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71038Identifikátory
SIS: 132682
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tomková, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
22. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
integrovaná tematická výuka, tematické vyučování, klíčové učivo, aplikační úkoly, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program, klíčové kompetence, program Začít spoluKlíčová slova (anglicky)
Integrated Thematic Instruction, thematic teaching, key curriculum, application tasks, General educational program, school educational program, key competences, Step by Step programmeDiplomová práce s názvem Integrovaná tematická výuka v programu Začít spolu popisuje, analyzuje a hodnotí využití Integrované tematické výuky (ITV) na 1. stupni ZŠ. ITV je zde chápána jako jedna z možností realizace vzdělávacího obsahu, který je vymezen Rámcovým vzdělávacím programem, jehož široké pojetí k této realizaci vybízí. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá analýzou vzdělávacího obsahu v souvislosti s integrací učiva. Kromě integrace samotné se zabývá také tematickým vyučováním a integrovanou tematickou výukou v kurikulárních dokumentech. Dále tato práce poukazuje na Integrovanou tematickou výuku v modifikaci programu Začít spolu a snaží se o vymezení ITV na pozadí projektového vyučování. Nedílnou součástí teoretické části je i část věnovaná klíčovým kompetencím a jejich získávání. V praktické části se zaměřuji na sledování složek mozkově kompatibilního prostředí během konkrétní praktické výuky v programu Začít spolu. Zmíněné složky analyzuji v rámci tří projektů ITV, které realizuji během své pedagogické praxe. Analýza probíhá na základě Korthagenova cyklu, kdy poslední fáze cyklu se stává zároveň první fází cyklu nového. Tím rozvíjím spirálu svého profesního rozvoje. Na tento cyklus nahlížím z více pohledů a analyzuji jej dle předem...
My theses called "Intergrated thematic instruction" in the "Step by Step programme" describes, analyses and evaluates the usage of Integrated Thematic Instruction (ITI) on the 1st level of the primary school. ITI is considered like one of the possibilities of the realisation of the educational content which is delimited by General Educational Programme which broad interpretation offers to this realisation. My theses is devided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with the analysis of the educational content in regard with the schoolwork integration. Besides the integration itself, my theses also deals with thematic teaching and integrated thematic teaching in curriculated documents. My theses also refers to integrated thematic teaching in modification of the "Step by Step programme" and tries to limit ITI in the project teaching background. The integral component of the theoretical part is also a part devoted to the key competences and their acquisition. I focus on the components monitoring of the brain compatible environment during the real practical teaching in the "Step by Step programme". I analyse the above mentioned components within three ITI projects which happen during my classes. The analysis runs based on the Korthagen's cycle where the last phase of the...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Pracovní kompetence žáka při přechodu ze základního vzdělávání na střední odborné vzdělávání
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOUhlíková, Alice (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 15. 1. 2018 -
Školní vzdělávací programy uměleckých souborů
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHofmannová, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2. 9. 2013Hlavním cílem předkládané bakalářské práce je zachytit změny v odborné přípravě výtvarně nadaných žáků ve studijním oboru Užitá malba. V teoretické části je zachycena analýza vzdělávacích cílů národních a mezinárodních ... -
Vyhodnocení ekologické výchovy Ekocentra ve Vlašimi
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKučerová, Jana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 9. 9. 2015Hlavním tématem diplomové práce je základní organizace a Podblanické ekocentrum ČSOP ve Vlašimi. První část práce nejdříve představuje Český svaz ochránců přírody a přináší přehled jeho ekocenter. Následuje souhrn veškeré ...