Náhled na facebookové stránky zpravodajských serverů v určitém období prostřednictvím nástroje Analytics PRO
Monitoring of the news' facebook pages via analytics pro during certain period
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71012Identifiers
Study Information System: 126181
Collections
- Kvalifikační práce [17123]
Author
Advisor
Referee
Kasík, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Journalism
Date of defense
22. 1. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Nová média, online žurnalistika, zpravodajské servery, sociální sítě, Facebook, Socialbakers, Analytics PRO, výzkumKeywords (English)
New media, online journalism, news severs, social network, Facebook, Socialbakers, Analytics PRO, research(abstrakt) Tato práce ukazuje, jak moc důležité je pokrýt všechny možné mediální prostředky, jaké svět poskytuje, budovat vztah s lidmi, kteří následují nějaký produkt, znát svou cílovou skupinu a věnovat jí, co je v našich silách. Jsou české internetové noviny připraveny vydat se touto cestou, nebo nadále opomíjejí všechny možnosti? Pojem nová média se stále vyvíjí s tím, jak vznikají nové technologické objevy. Svět se mění neuvěřitelnou rychlostí, musíme se tedy soustředit na přicházející změny a přizpůsobit se jim, ne s nimi bojovat. Jelikož se vždy objeví ti, kdo odmítají inovace, můžeme pozorovat, jak se jejich práce liší oproti těm, kteří následují moderní trendy. S pomocí společnosti Socialbakers a jejich nástroje Analytics PRO prozkoumáme konkrétní české zpravodajské weby a zjistíme, jak si vedou na poli sociálních sítí, konkrétně na Facebooku. Nejpopulárnější příspěvky vybraných serverů přiblíží obecnou orientaci jejich facebookové stránky a další metriky odhalí to, co by správci mohli nebo měli zlepšit.
This work should show the importance of being able to utilize all the meanings of media that our world presents, keeping in touch with people subscribed to certain product, knowing its target audience and being able to give it as much as we possibly can. Are Czech online media capable of this path or are they just forgetting and missing the options? The term new media is still shifting and evolving as we witness new technology revelations. While the world is changing unbelievably fast we need to focus on those transformations and adapt to them, not fight them. But since there are always some who keep resisting innovations, we can see how their work differs from those who follow new manners. With help of Socialbakers and their Analytics PRO tool we will examine certain Czech news websites and see how they cope with social media, Facebook specifically. Their most popular posts will demonstrate the overall orientation of particular page and other metrics will reveal what can be or should be improved.