Moderní metody politické komunikace v prezidentské kampani K.Schwarzenberga: fundraising, dobrovolnictví, endorsement
Modern Campaigning in K.Schwarzenberg's presidential campaign - Fundraising, Volunteering, Endorsement
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71007Identifikátory
SIS: 138970
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Shavit, Anna
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
16. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Fundraising, dobrovolnictví, endorsement, podpora osobností, Karel Schwarzenberg, volební kampaň, politická komunikace, politický marketing, přímá volba prezidenta, Česká republikaKlíčová slova (anglicky)
Fundraising, volunteering, endorsement, Karel Schwarzenberg, election campaign, political communication, political marketing, direct presidential election, Czech RepublicBakalářská práce "Moderní metody politické komunikace v prezidentské kampani K. Schwarzenberga: Fundraising, dobrovolnictví, endorsement" se zaměřuje na specifické metody ve volebních kampaních. V první části jsou fundraising, dobrovolnictví a endorsement definovány v kontextu politické komunikace a marketingu. Dále jsou popsány důvody k jejich využití a způsoby jejich exekuce a následné komunikace. Na konci první části práce stručně shrnuje jejich dosavadní aplikaci v prostředí českých volebních kampaní. V hlavní části práce jsou s využitím primárních a sekundárních zdrojů jednotlivě analyzovány metody fundraisingu, dobrovolnictví a endorsementu v prezidentské kampani Karla Schwarzenberga z přelomu let 2012 a 2013. V oblasti fundraisingu práce analyzuje způsob komunikace a složení finančních darů z hlediska jejich výše. Dále zkoumá, zda došlo k posunu k popsané praxi ze Spojených států. Z hlediska dobrovolnictví se práce zabývá především akvizicí dobrovolníků a individuálních podporovatelů, interní komunikací a komunikací dobrovolníků s voliči. Zároveň práce předkládá důvody, které vedly k plošnému využití endorsementu v kampani Karla Schwarzenberga.
The bachelor's thesis "Modern campaigning in K. Schwarzenberg's presidential campaign: Fundraising, volunteering, endorsement" focuses on specific methods in election campaigns. In the first part it describes fundraising, volunteering and endorsement in context of political communication and marketing. It also mentions reasons for their usage and possible ways of execution and communication. The brief summarization of application of these methods in Czech campaigns is at the end of the first part. The main part of this thesis describes and analyses fundraising, volunteering and endorsement in Karel Schwarzenberg's 2012/2013 presidential campaign using primary and secondary sources. In terms of fundraising the thesis analyses its communication and amount of donations, furthermore, it describes whether practice from the USA was applied. Moreover, the thesis deals with the acquisition of volunteers and individual supporters, also mentioning the internal communication and volunteer communication with voters in the Schwarzenberg's campaign. Potential reasons for emphasis on endorsement are mentioned at the end.