Komunikace finančních institucí v sociálních médiích na příkladu značky Era
Social Media Communication of Financial Institutions on Example of Era
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70955Identifikátory
SIS: 138851
Kolekce
- Kvalifikační práce [17632]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Strielkowski, Wadim
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
17. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
internet, sociální média, sociální sítě, finanční marketing, banka, Facebook, EraKlíčová slova (anglicky)
Internet, Social Media, Social Networks, Financial Marketing, Bank, Facebook, EraBakalářská práce se zabývá komunikací finančních institucí v sociálních médiích, která se v poslední době stala důležitým komunikačním kanálem. Úkolem práce je poukázat na specifika marketingové komunikace ve finančním sektoru. Komunikace finančních institucí je zatížena řadou specifik, zejména komplikovaností služeb, jímž zákazníci často nerozumí a komplikuje se tím vzájemný dialog mezi poskytovatelem služeb a klienty. Cílem této práce je charakterizovat finanční instituci Era a popsat její komunikační aktivity. Práce se věnuje způsobům užití sociálních médií pro komunikaci s klienty a budování značky Era. Dále jsou uvedeny výsledky vlastního sběru dat, kvantitativní analýza komunikace. Je uváděna zejména komunikace na sociální síti Facebook podporující vztahy se zákazníky. Era je zasazována do konkurenčního prostředí, konkrétně je srovnávána s bankou Air Bank. Jsou popisovány jednotlivé komunikační nástroje instituce, které jsou analyzovány a je zhodnocována jejich efektivita. V závěru práce je navrženo doporučení pro zefektivnění komunikace.
The bachelor thesis is focused on communication of financial institutions in social media which recently became an important part of marketing communication. At the beginning of this thesis are described specifics of marketing communication in financial sector. The communication of financial institutions requires special attention, mainly because of complexity of provided services which are hard for customers to understand. This fact makes it harder to build a relationship between the provider and the customer. The aim of this thesis was to characterize the brand Era and describe its communication activities. The focus is put on using of communication in social media in order to build a relationship between Era and its customers, considering the activities of competition with Air Bank as the main competitor. Different tools and ways of communication are analyzed and evaluated its efficiency.