Analýza vývoje marketingové komunikace Podzimního knižního veletrhu v Havlíčkově Brodě od roku 1991 do současnosti
Analysis of the marketing communication Autumn Book Fair in Havlíčkův Brod from 1991 to the present
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70947Identifiers
Study Information System: 138962
Collections
- Kvalifikační práce [17642]
Author
Advisor
Referee
Orban, Karol
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
16. 6. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Marketingová komunikace veletrhu, město Havlíčkův Brod, Podzimní knižní veletrh, vývoj marketingové komunikace, SWOT analýza knižního veletrhu, výstava a veletrhKeywords (English)
Marketing communication of a fair, city of Havlíčkův Brod, Autumn Book Fair, development of marketing communication, SWOT analysis of the book fair, exhibition and fairBakalářská práce "Analýza vývoje marketingové komunikace Podzimního knižního veletrhu v Havlíčkově Brodě od roku 1991 do současnosti" se zabývá druhým největším knižním veletrhem v České republice. Jejím cílem bylo zmapovat postupné budování veletrhu coby platformy, kde se každoročně setkávající autoři, nakladatelé knihkupci, ale také umělci, čtenáři či děti. Práce se tedy zaměřuje na jedné straně na analýzu historického vývoje marketingové komunikace veletrhu, na druhé straně současně pomocí dotazníkového šetření reflektuje její aktuální stav. Na základě výsledků dotazníkového šetření byla navržena doporučení na zlepšení komunikace veletrhu a zároveň i nové způsoby komunikace s veřejností.
The bachelor's thesis "Analysis of the development marketing communication Autumn Book Fair in Havlíčkův Brod from 1991 to the present" deal with the second biggest book fair in the Czech Republic. The aim of the thesis is to chart the development of step by step building the fair as a platform, where authors, publishers, but also artists, readers and children meet every year. On the one hand the thesis is focused on analysis of the history development of marketing communication; on the other hand there was made a survey, which reflects the current situation of the fair. Based on the results of the survey was proposed the recommendations to reform communication of the fair and simultaneously new ways of communications with public.