400 coups - un film aux multiples visages
400 Blows - film of many faces
Nikdo mě nemá rád - film mnoha tváří
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70820Identifikátory
SIS: 106020
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šuman, Záviš
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
9. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Francouzština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
francouzská kinematografie, Nová vlna, autobiografie, dětství, filmový cyklusKlíčová slova (anglicky)
French cinematography, New Wave, autobiography, childhood, film cycleFilm Nikdo mne nemá rád byl natočen francouzským režisérem François Truffautem, který patří do Nové vlny, hnutí ve francouzské kinematografii na konci 50. let. Tato práce zkoumá nejen širší kontext autorova života, Nové vlny, vzniku filmu a jeho velkého úspěchu na Filmovém festivalu v Cannes roku 1959 (Nejlepší režie). Hlavní pozornost je v práci věnovaná analýze filmu, zaměřuje se na autobiografické prvky a znaky Nové vlny objevující se ve filmu, stejně tak i na specifičtější témata, konkrétně dětství, jedno z nejdůležitějších témat v Truffautově tvorbě, a postavu Antoine Doinela, ztvárněného Jean- Pierre Léaudem, který je hrdinou dalších čtyř filmů o následujících obdobích jeho života.
The film 400 Blows has been directed by French director Francois Truffaut who belongs to the New Wave, a movement in French cinematography in 1950s. This thesis examines not only the wider context of the author and the New Wave, the creation of the film and its great success at Cannes Film Festival in 1959 (best director). The main focus of the thesis is the analysis of the film's content, focusing on the autobiographical aspects and on the elements of the New Wave in the film as well as on more specific topics, namely childhood, one of the most important topics in Truffat's creation, and the character of Antoine Doinel, portrayed by Jean-Pierre Léaud, who is the hero of four other movies about other phases of his life.