Vývoj dětské kresby v předškolním věku
Child Drawing Development in the Preschool-Age
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70186Identifikátory
SIS: 135516
Kolekce
- Kvalifikační práce [1514]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čihánková, Ivana
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
26. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Bakalářská práce se zabývá dětskou kresbou, která může o dítěti mnoho napovědět. Součástí výtvarného projevu je i projev grafomotorický. Jeho vývoj bude mít později, ve školním věku, zásadní vliv při osvojování dovednosti psaní. Současně je i kritériem pro přijetí dítěte na základní školu. Je tedy žádoucí v předškolním věku grafomotorický a výtvarný projev rozvíjet. Znalost zákonitostí tohoto vývoje nám může pomoci nasměrovat výchovu určitým směrem. V práci jsou uvedena jednotlivá stádia výtvarného a grafomotorického vývoje. Teoretické poznatky jsou doplněny o kresby dvou dětí - chlapce a dívky. Jejich vývoj je zde srovnáván a hodnocen na základě těchto poznatků. Cílem práce je vývoj popsat a na kresbách dětí demonstrovat. Práce může posloužit jako informační materiál pro pedagogy v mateřských školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The bachelor thesis concerns with child's drawing, which could say a lot about a child. Part of the drawing demonstration is also graphomotor acts. Its development, later in the school-age, will have crucial impact on acquiring the writing skills. Simoultaneously, it is a criterion for primary school entrance. So it is eligible to develop the drawing and graphomotoric display. Understanding the laws of this development could help us to aim an education in a certain way. In the thesis are specified individual stages of drawing and graphomotoric development. Theoretic knowledge are supplemented with two child drawings - a boy and a girl. Their development is compared and evaluated on the grounds of these knowledge. Goal of this thesis is to describe this development and demonstrate it on the child drawings. Thesis could help as information material for kindergarten pedagogues. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)