Geomorfologické termíny v současných českých učebnicích pro vyšší ročníky víceletých gymnázií a střední školy
GEOMORPHOLOGICAL TERMS IN THE CONTERPORARY CZECH TEXTBOOK FOR HIGHER CLASSES OF SECONDARY GRAMMER SCHOOLS AND HIGH SCHOOLS
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69965Identifikátory
SIS: 130946
Kolekce
- Kvalifikační práce [19109]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Matějček, Tomáš
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Biologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra fyzické geografie a geoekologie
Datum obhajoby
9. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
S různými geomorfologickými pojmy se setká každý z nás, je tedy nutné, aby každý člověk znal alespoň základní geomorfologické pojmy. V českých školách je geomorfologie vyučována v rámci hodin zeměpisu. Tato práce studuje geomorfologické pojmy v českých středoškolských zeměpisných učebnicích. Cílem bylo zhodnotit učebnice z hlediska kvantity, ale i kvality výskytu geomorfologických pojmů. Byly vybrány knihy různého zaměření i stáří od roku 1989 určené pro různé typy středních škol. Knihy byly hodnoceny na základě několika kritérií, následně byla provedena jednoduchá statistická analýza. Výsledky práce mohou pomoci středoškolským učitelům rozhodnout se, jakou učebnici použijí pro výuku geomorfologie. Klíčová slova: geomorfologické pojmy, učebnice, hodnocení.
With a various geomorphological terms meets each of us, for everybody it is good to know at least a basic geomorphological terms. In Czech schools geomorphology is taught in geography. This work studies the geomorphological terms in Czech secondary school geographical textbooks. The aim of this work was to evaluate textbooks in terms of quantity, but also quality of geomorphological terms. Selected books were from year 1989 till today, had different topics and they were designed for different types of secondary schools. The book evaluation was based on several criteria, subsequently was made a simple statistical analysis. The results of the work can help middle-school teachers to decide for the right textbook used for teaching geomorphology. Keywords: geomorphological terms, textbooks, evaluation.