Pozdně gotické architektonické sochařství na Hrádku v Kutné Hoře
The Late-Gothic architectural sculpture in Kutná Hora's Hrádek
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Důvod omezené dostupnosti:
Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69940Identifikátory
SIS: 136417
Kolekce
- Kvalifikační práce [23974]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Macek, Petr
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Dějiny umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav pro dějiny umění
Datum obhajoby
10. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Hrádek, Kutná Hora, pozdní gotika, architektonické sochařstvíKlíčová slova (anglicky)
Hrádek, Kutná Hora, late gothic, architectural sculpturePráce se zabývá pozdně gotickým kamenosochařským fondem na Hrádku v Kutné Hoře, sídla významného kutnohorského podnikatele. Po zhodnocení dosavadního bádání následuje kapitola o Janu Smíškovi z Vrchovišť a snaží se o vyhodnocení jeho osobnosti jako objednavatele. Čtvrtá kapitola se věnuje stavební historii Hrádku, kterou pro tento účel pouze shrnuje. V části Pozdně gotické architektonické sochařství na Hrádku se práce zabývá detailními popisy jednotlivých skulptur a pokouší se o formání analýzu. U složitějšíchí celků se pokoušío kulturně-historický výklad. V závěru práce dělí jednotlivá díla do skupin na základě kvalitativních a formálních kritérii. KLÍČOVÁ SLOVA Hrádek, Jan Smíšek z Vrchovišť, Kutná Hora, pozdní gotika, architektonické sochařství, Briccius Gauske ze Zhořelce
The thesis is focused on architectural sculpture in Hrádek in Kutná Hora, a residence of Jan Smíšek z Vrchovišť, who was a rich and powerful private mine-owner and succesfull silver-ore provider. First chapter sums up current situation of research. The second chapter briefly introduces the owner of the building Jan Smíšek z Vrchovišť and tries to evaluate his porsonality as a donor. In fourth chapter follows an introduction to the history of the object. The fifth chapter is dedicated to the sculpture itself. It is focused on detailed description of the preserved works and tries to formal-analyse them. For the complicated units made of various sculptures it tries a culture-historical explanation. In the final chapter the works are divided by their quality or formal similarity. KEY WORDS Hrádek, Jan Smíšek z Vrchovišť, late-gothic, architectural sculpture, Briccius Gauske von Görlitz