Zobrazit minimální záznam

School management from the perspective of the founder
dc.contributor.advisorKitzberger, Jindřich
dc.creatorŠindelářová, Zdena
dc.date.accessioned2017-05-27T10:13:10Z
dc.date.available2017-05-27T10:13:10Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69523
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá řízením škol, vzájemnými vztahy zřizovatelů a ředitelů škol. V teoretické části jsou uvedeny zákonné normy a další předpisy, které upravují vzájemné vztahy mezi zřizovatelem a školou. Práce se zabývá teorií řízení a vedení osob a motivací pracovníků. V teoretické části je dále nastíněna problematika kompetencí a kompetentnosti pracovníků. Dále je zde uvedena problematika zasahování zřizovatelů do kompetencí ředitelů škol. Práce se zabývá také druhou stranou řízení škol, a to je pohled zřizovatele na práci ředitelů, na hodnocení jejich práce a posuzování kvality řízení školy ředitelem. Výzkumné šetření práce dává možnost posoudit pohled zřizovatelů jednak na svou vlastní práci ve vztahu k ředitelům a také pohled ředitelů na práci zřizovatelů ve vztahu k jimi zřizovaným školám. V práci jsou uvedena základní legislativní ustanovení pro zřizovatele a pro ředitele, kterými se upravuje řízení škol v České republice, a také některé vnitřní předpisy, které upravují vzájemné vztahy mezi oběma subjekty. Je zde pozorován nejen formální a zákonný vliv na řízení škol, ale také pohled na vzájemné vztahy a spolupráci. Empirická část je zaměřena na zkoumání této problematiky mezi skupinou zřizovatelů a skupinou ředitelů škol.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with school management and relationships between its founders and directors. Laws and other standards formulating the relationships between schools and their founders are presented in the theoretical part. The thesis deals with management theory and employee motivation. Problematics related to competences of each participant is discussed in the theoretical part also. Furthermore, problematics of encroachment of founders to school directors competences is presented. The thesis discusses also the other part of the school management, i.e. the perspective of school founders on school directors work, and quality evaluation by directors. Results of the investigation work give a possibility to review the perspective of founders on their own work with respect to directors and also the view of directors on school founders. The thesis contains basic legislative rules for founders and school directors as it is stated in the Czech Republic and also some internal regulations stating the relationships between the two subjects. Formal and legislative impact on school management is observed together with relationships between participants and their collaborations. The empirical part is concentrated around investigation of this problematic for a group of school founders and school directors.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectZřizovatelcs_CZ
dc.subjectředitelcs_CZ
dc.subjectpříspěvková organizacecs_CZ
dc.subjectautonomiecs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectFounderen_US
dc.subjectdirectoren_US
dc.subjectsemi-budgetary organizationen_US
dc.subjectautonomyen_US
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.titleŘízení škol z pohledu zřizovatelecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-12
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId148376
dc.title.translatedSchool management from the perspective of the founderen_US
dc.contributor.refereeVoda, Jan
dc.identifier.aleph001852903
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá řízením škol, vzájemnými vztahy zřizovatelů a ředitelů škol. V teoretické části jsou uvedeny zákonné normy a další předpisy, které upravují vzájemné vztahy mezi zřizovatelem a školou. Práce se zabývá teorií řízení a vedení osob a motivací pracovníků. V teoretické části je dále nastíněna problematika kompetencí a kompetentnosti pracovníků. Dále je zde uvedena problematika zasahování zřizovatelů do kompetencí ředitelů škol. Práce se zabývá také druhou stranou řízení škol, a to je pohled zřizovatele na práci ředitelů, na hodnocení jejich práce a posuzování kvality řízení školy ředitelem. Výzkumné šetření práce dává možnost posoudit pohled zřizovatelů jednak na svou vlastní práci ve vztahu k ředitelům a také pohled ředitelů na práci zřizovatelů ve vztahu k jimi zřizovaným školám. V práci jsou uvedena základní legislativní ustanovení pro zřizovatele a pro ředitele, kterými se upravuje řízení škol v České republice, a také některé vnitřní předpisy, které upravují vzájemné vztahy mezi oběma subjekty. Je zde pozorován nejen formální a zákonný vliv na řízení škol, ale také pohled na vzájemné vztahy a spolupráci. Empirická část je zaměřena na zkoumání této problematiky mezi skupinou zřizovatelů a skupinou ředitelů škol.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with school management and relationships between its founders and directors. Laws and other standards formulating the relationships between schools and their founders are presented in the theoretical part. The thesis deals with management theory and employee motivation. Problematics related to competences of each participant is discussed in the theoretical part also. Furthermore, problematics of encroachment of founders to school directors competences is presented. The thesis discusses also the other part of the school management, i.e. the perspective of school founders on school directors work, and quality evaluation by directors. Results of the investigation work give a possibility to review the perspective of founders on their own work with respect to directors and also the view of directors on school founders. The thesis contains basic legislative rules for founders and school directors as it is stated in the Czech Republic and also some internal regulations stating the relationships between the two subjects. Formal and legislative impact on school management is observed together with relationships between participants and their collaborations. The empirical part is concentrated around investigation of this problematic for a group of school founders and school directors.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990018529030106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV