Učitelské strategie řešení nekázně žáků při výuce na 1.stupni ZŠ
Teacher's strategies for answering to lack of discipline of pupils during education at primary school
diploma thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69502Identifiers
Study Information System: 132657
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Stará, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
primární škola, nekázeň žáků, vyučovací styl učitele, řízení školní třídyKeywords (English)
junior school, pupils'indiscipline, a teacher's teaching style, school class managementCílem diplomové práce je zjistit souvislost mezi nekázní žáků při výuce na prvním stupni základní školy a učitelskými strategiemi řešení nekázně. Jedná se o zjištění, zda závisí kázeň žáků na strategiích učitele a zda pod jejich vlivem dochází také k minimalizaci nekázně žáků při výuce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The objective of the diploma thesis is to ascertain the causalities between the junior school pupils'lack of discipline and teachers'strategies for finding out solutions to indiscipline. In the focus of attention, it is to find out if pupils'discipline depends on a teacher's strategies, and if minimisation of pupils'indiscipline during lessons occurs as a result of them. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)