Analýza nejen speciálně pedagogických potřeb rodiny s dítětem se zdravotním postižením
Analysis of not only special education needs of family with disabled child
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69455Identifikátory
SIS: 133493
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šumníková, Pavlína
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
16. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Diplomová práce se zabývá tématem analýzy potřeb rodin s dítětem se zdravotním postižením. Zahrnuje problematiku rodiny, jejího pojetí a funkcí, které rodina ve společnosti plní. Podává základní obraz o pojmech zdravotní postižení, možnostech ucelené rehabilitace, formách sociálních služeb, které mohou děti s postižením a jejich rodiče využívat. Uvedeny jsou zde možnosti speciálně pedagogické podpory těchto rodin. Cílem výzkumné práce je zanalyzovat potřeby rodin pečujících o dítě se zdravotním postižením a zjistit, v jaké míře jsou tyto potřeby rodin uspokojovány. Klíčová slova: rodina, rodinná resilience, zdravotní postižení, ucelená rehabilitace, potřeby rodin, speciální vzdělávání, sociální péče
This thesis deals with the analysis of the needs of family with a disabled child. There is included the problematic of family, family conception and function, that family fills up in the society. The thesis gives the basic picture of the concepts disability, possibilities of comprehensive rehabilitation, possibilities and forms of social services, that children with disabilities and their families can use. There are presented the possibilities of special educational support of those families. The aim of the research is to analyze the needs of families caring for a child with a disability and to determine the degree of satisfaction of family needs. Key words: family, family resilience, disability, comprehensive rehabilitation, family needs, special education, social care