Role předškolního vzdělávání při práci s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
The role of preschool education by working with children from socioculturally disadvantaged environment
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69454Identifikátory
SIS: 120669
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Komárková, Tereza
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
16. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Předškolní vzdělávání, mateřská škola, přípravná třída, sociokulturní znevýhodnění, multikulturní vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
Preschool education, kindergarten, preparatory class, social and cultural disadvantage, multicultural educationDiplomová práce objasňuje roli, kterou hraje předškolní vzdělávání pro úspěšné zařazení sociokulturně znevýhodněných dětí do hlavního vzdělávacího proudu. Teoretická část charakterizuje podmínky současného předškolního vzdělávání s ohledem na specifika rodin pocházejících ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Výzkumná část se zabývá zjišťováním názorů a postojů rodičů a pedagogických pracovníků na danou problematiku a sleduje pokroky v rozvoji dětí během výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole.
This thesis clarifies the role that preschool education plays in the successful inclusion of culturally disadvantaged children into mainstream education. The theoretical part characterizes the conditions of present preschool education with regard to the specifics of families from socially and culturally disadvantaged backgrounds. The research part is aimed at identifying the views and attitudes of parents and teaching staff on the issue and monitoring the progress in the development of children during the educational process in kindergarten.