Obraz amerického filmu v 50. letech v Československu
The view of american film in the Fifties in Czechoslovakia
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69226Identifikátory
SIS: 123991
Katalog UK: 990018513760106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24984]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koura, Petr
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Historie
Katedra / ústav / klinika
Ústav českých dějin
Datum obhajoby
8. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Propaganda, americký film, filmová periodika, 50. léta, filmoví novinářiKlíčová slova (anglicky)
Propaganda, american film, film periodicals, The Fifties, film journalistsTato práce se věnuje obrazu amerického filmu vytvářeného novináři v československých filmových periodikách v období po 2. světové válce a v 50. letech v Československu. Kladu si za cíl ukázat nakolik se pohled československých filmových novinářů na americkou kinematografii ve vytyčeném období měnil, jaká témata zahrnoval a nakolik se shodoval s ideologickou linií KSČ. V práci jsem vycházel z dobových filmových periodik, především časopisů Kino, Filmová práce, Filmové noviny a komunistického kulturního časopisu Tvorba. První kapitola práce pojednává o kulturní a politické situaci, především v období třetí republiky, se zaměřením na filmová periodika a filmové novináře. Druhá kapitola je samotný pohled na americký film prezentovaný v československých filmových periodikách. Tato kapitola sestává z pěti částí, přičemž první část je obecné uvedení a definování konkrétních jevů a zbylé čtyři ukazují obraz amerického filmu na konkrétních tématech.
This thesis deals with the view of American film formed by the journalists in Czechoslovakian film periodicals in the period after the second world war and in the fifties. My goal was to show how much the point of view of Czechoslovakian film journalists on American film changed during this period, which topics were discussed and to what extent was the view identical to the ideology of CPC. In the thesis I worked with the the film periodicals, mostly with periodicals Kino, Filmová práce, Filmové noviny and communist cultural magazine Tvorba. The first chapter deals with the cultural and political situation, mostly in the third republic, it particularly focuses on film periodicals and film journalists. The second chapter presents the image of American film presented in Czechoslovakian film periodicals. This chapter consists of five parts, where first part is introductional and gives definitions of specific phenomenons and the other four parts explain the image of American film on concrete themes. First chapter is about cultural and political situacion, mostly in third republic, with focus on film periodicals and film journalists. Second chapter is the view of american film present in Czechoslovakian film periodicals. This chapter consist of five parts, where first part is general introduction and defined...
