Analýza debat kandidátů ve 2. kole přímé volby prezidenta České republiky v kontextu politické kampaně
Analysis of the debates of the candidates in the 2nd round of direct presidential election in the Czech Republic in the context of the political campaign
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69131Identifikátory
SIS: 149161
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švec, Kamil
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Politologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra politologie
Datum obhajoby
23. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Přímá volba prezidenta, debaty prezidentských kandidátů, veřejnoprávní média, politická komunikace, Miloš Zeman, Karel Schwarzenberg, Česká televize, Český rozhlas, volební programKlíčová slova (anglicky)
Direct presidential election, presidential candidates debates, public service media, political communication, Miloš Zeman, Karel Schwarzenberg, Czech Television, Czech Radio, election programmeAnalýza debat kandidátů, kteří postoupili do druhého kola přímé volby prezidenta České republiky v roce 2013, se primárně zaměřuje na debaty ve veřejnoprávních médiích - tedy v České televizi a v Českém rozhlase. Pro kontext celé kampaně rozebírá také dvě debaty v komerčních televizích. Obsahovou analýzou kvantitativně měří, kolik programových tezí oba kandidáti - tedy Miloš Zeman a Karel Schwarzenberg - v celkem šesti televizních a rozhlasových debatách před 2. kolem volby zmínili. Práce stručně shrnuje volební kampaně obou kandidátů a témata, která jejich program v širším slova smyslu také tvořila, čímž zasazuje analýzu debat do širšího kontextu politické kampaně. Pro přesnost analýzy v měření frekvence programových tezí v jednotlivých debatách ale vychází pouze z oficiálních dokumentů, které kandidáti představili jako své volební programy. Aplikuje konkrétní metodologii - obsahovou kvantitativní analýzu - na jejímž základě odpovídá na výzkumné otázky a formuluje závěry. V nich se snažit kvantitativně potvrdit nebo vyvrátit hypotézu, že programy nehrají v debatách ani v kampani klíčovou roli. Práce se také zabývá tím, jak se jednotlivé debaty lišily a ve které debatě a ve kterém médiu kandidáti nejvíce prezentovali svůj oficiální volební program.
This diploma thesis analyses the debates of the two candidates who passed to the second round of the Czech direct presidential election in 2013. Primarily focuses on the debates in the public service media - Czech Television and Czech Radio. To put into context the whole campaign will briefly examine the debates on commercial TV stations as well. The thesis applies content analysis as the methodology. It measures how often both candidates (Miloš Zeman and Karel Schwarzenberg) mentioned their officially declared programme theses in a total of six debates on television and radio. The campaign is also presented more broadly in order to put the analysis into a wider context. Only programmes officially designated will be considered for the analysis so as to secure its accuracy. A quantitative analysis of the content will be applied in order to measure the frequency of programme theses in the debates researched. The principal goal of the thesis is to confirm or disconfirm the hypothesis that programme theses do not play such an important role in a political campaign in general, nor in candidate debates. I focus on the aspect of how different debates were and in which type of media presidential candidates presented the higher number of their programme theses.