Spolupráce školy a rodiny se zaměřením na vzájemná očekávání
Cooperation of School and Family with the Focus on Mutual Expectations
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68977Identifikátory
SIS: 101424
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Brtnová Čepičková, Ivana
Horká, Hana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Oddělení pro vědeckou činnost
Datum obhajoby
17. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
NÁZEV: Spolupráce školy a rodiny se zaměřením na vzájemné očekávání AUTOR: PhDr. Yveta Pecháčková KATEDRA: Katedra primární pedagogiky ŠKOLITEL: PhDr. Jana Stará, Ph.D. ABSTRAKT: Téma disertační práce je spolupráce školy a rodiny v primárním vzdělávání se zaměřením na vzájemné očekávání. Na spolupráci školy a rodiny nahlížíme z několika úhlů. Nejprve objasňujeme pojmový aparát, zakotvujeme téma v teoretickém rámci pedagogické teorie a seznamujeme se zahraničními a domácími výzkumy. Dále představujeme koncepty modelů spolupráce a koncepty alternativních, efektivních a komunitních škol, které obecně projevují otevřenost všem sociálním partnerům. V další části charakterizujeme vztahy školy a rodiny na personální úrovni. Poukazujeme na stěžejní faktory, které do budování vztahu vstupují, jako je osobnost učitele a jeho komunikativní kompetence. Zamýšlíme se nad obrazem "dobrého" rodiče, který je stále více závislý na úspěšném průchodu dítěte školou. Teoretickou část práce uzavírá stručný pohled na fenomén očekávání. Poukazujeme na klíčové prvky, které do problematiky vstupují a vzájemné vztahy buď usnadňují, nebo komplikují. V úvodu empirické části je nejprve podrobně rozepsána metodologie kvalitativního výzkumu, založená na kvalitativním přístupu s využitím designu případových studií škol. Cílem bylo popsat...
TITLE: Cooperation of School and Family with the Focus on Mutual Expectations AUTHOR: PhDr. Yveta Pecháčková DEPARTMENT: Primary Education Department SUPERVISOR: PhDr. Jana Stará, Ph.D. ABSTRACT: The topic of dissertation is cooperation of school and family in primary education with the focus on mutual expectations. We look at the cooperation of school and family from different views. Firstly to clarify the conceptual apparatus, embed the topic in theoretical framework of pedagogical theory and meet with foreign and domestic research. Furthermore we introduce the concepts of cooperation models and concepts of alternative, effective and community schools which generally show openness to all social partners. In the following part there is characterized the relationship of school and family on a personal level. Depicting the core factors which enter into while building up relationship as the teacher's personality and his/her communicative competences. We intend over the image of "a good parent "that is more and more dependent on a successful passing of a child at school. The theoretical part of work concludes a brief look at the phenomena of expectation. Pointing out the key elements which enter into this issue where mutual relationships are either made easier or made more complicated. At the beginning of the...