Reálný experiment v přípravě učitelů chemie
The real experiment in the preparation of chemistry teachers
dizertační práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68890Identifikátory
SIS: 84232
Katalog UK: 990018625560106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [21395]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Beneš, Pavel
Kolář, Karel
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
-
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky chemie
Datum obhajoby
18. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Disertační práce se zabývá využitím reálného experimentu v přípravě učitelů chemie. Mapuje historický vývoj výuky chemie na území ČR. V návaznosti na strukturu experimentu, zmiňuje význam experimentování žáků ve vzdělávacím procesu. Dále se zaměřuje zjištění experimentální úrovně studentů přicházejících z různých typů středních škol dotazníkovou metodou mezi posluchači studijního programu Přírodovědná studia na KCH FPE ZČU. V práci jsou zpracovány některé modelové experimenty zaměřené na monitoring nitrací organických sloučenin, využívané k přípravě učitelů. Zpracováním modelového experimentu na téma ozonizace nenasycených sloučenin ukazuje, že didakticky a technicky správně provedený experiment usnadňuje pochopení i složitější problematiky.
The thesis deals with the use of a real experiment in the preparation of teachers of chemistry. Maps to the historical development of teaching chemistry in the Czech Republic. In relation to the structure of the experiment, mentions the importance of experimentation of the pupils in the educational process. Further focuses the findings of experimental level students coming from different types of secondary schools questionnaire method between the listeners of the study programme Science Studies at KCH FPE. In the work are handled by some model experiments aimed at monitoring the nitration of organic compounds, used for the preparation of teachers. The processing of the model experiment on the topic of ozonation of unsaturated compounds shows that didactics and technically correct experiment makes it easier to understand and more complex issues.