Přírodniny ve výuce 5. ročníku ZŠ
Products of nature in the fifth classes of primary school
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68424Identifiers
Study Information System: 144242
Collections
- Kvalifikační práce [18095]
Author
Advisor
Referee
Říhová, Dagmar
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
25. 5. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
naučná stezka, přírodniny, minerály, byliny, stromy, keře, obratlovci, bezobratlíKeywords (English)
Knowledge of local vertebrates, questionnaire survey, primary school, secondary school, high school, hobby group, genus name, species nameV diplomové práci se zabývám výzkumem praktických znalostí žáků pátých tříd základních škol. Je zaměřená na poznávání našich běžných druhů obratlovců (ryb, obojživelníků, plazů, ptáků a savců). Diplomová práce je zaměřená na výuku v přírodě. Výsledky jsou zpracovány formou tabulek a grafů. Klíčová slova: naučná stezka, přírodniny, minerály, byliny, stromy, keře, obratlovci, bezobratlí
This thesis deals with the research of practical knowledge and skills of students of primary and secondary schools. It targets exploring of cognition of local common species of vertebrates (fish, amphibians, reptiles, birds and mammals). This thesis is focused on education in the nature. The results are presented in graphs and chart tables. Key words: Knowledge of local vertebrates, questionnaire survey, primary school, secondary school, high school, hobby group, genus name, species name.