Dovednost žáků 1. stupně určit si osobní cíle
Skill of students primary school to set their personal goals
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68384Identifikátory
SIS: 145662
Kolekce
- Kvalifikační práce [19128]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tomková, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
osobní cíle, osobnostní a sociální výchova, primární škola, učitel, žákKlíčová slova (anglicky)
Personal goals, Personal and Social Education, primary school, teacher, studentDiplomová práce s názvem Dovednost dětí na 1. stupni určit si osobní cíle, mapuje a popisuje, jak které složky působící na dítě ovlivňují volbu jeho osobních cílů. Tvorba osobních cílů je jedna z aktivit průřezového tématu osobnostní a sociální výchova, které je vymezeno rámcově vzdělávacím programem. Jeho šířka vyžaduje pojmenovávání jednotlivých aktivit a jejich zkoušení v praxi. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá základním složkami pro tvorbu osobních cílů, které člení na vnitřní a vnější. Také popisuje jádro osobnostní a sociální výchovy a vymezuje její metody a formy. V praktické části je jedna lekce trvající dvě vyučovací hodiny. Je formou akčního výzkumu, kdy je každá realizace podrobně reflektována. Jejím cílem je zjistit, jaké jsou hlavní motivy pro tvorbu osobních cílů a jaké formy práce při vedení lekce o osobních cílech volit. Má napomáhat ke zkvalitnění práce pedagoga a jako inspirace pro učitele. Součástí je i analýza odpovědí dětí a rozhovor s učitelem. Klíčová slova osobní cíle, osobnostní a sociální výchova, primární škola, učitel, žák
Diploma thesis named Skill of students primary school to set thein personal goals, maps and describes the components which affect child and how do they influence child's choice of his/hers personal goals. The specification of personal goals is one of the activities of cross- section subject personal and social education, which is set by educational program framework. Its scope requires to name particular activities and their praxis. The thesis id divided into theoretical and practical parts. Theoretical part covers elemental components for personal goals specification, which are divdided into internal and external. The thesis also describes the fundamental basics of personal and social education, its methods and forms. In the practical part there is a model lecture covering two lessons. The lecture is a form of action research, and every realization of the lecture is reflected in detail. The purpose of the lecture is to find out the major motives for personal goals specification and what forms of work to chose while facilitating the lecture. The thesis should help to improve and enhance the work of the teacher, my personal development and as an inspiration for the classes where is performed. In the practical part there i salso the analysis of the children's answers and interview with the teacher....