Možnosti využití interaktivní tabule v hudební výchově na 1. stupni ZŠ
Possibilities of the Interactive Whiteboard Use at the Lessons of Music at the First Grade of Elementary Schools
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68359Identifiers
Study Information System: 149411
Collections
- Kvalifikační práce [19116]
Author
Advisor
Referee
Bělohlávková, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
interaktivní tabule, interaktivní výuka, hudební výchova, i-učebniceKeywords (English)
interactive whiteboard, interactive teaching, misic education, interactive textbooksAnotace: Diplomová práce by měla přiblížit problematiku využití interaktivní tabule v hudební výchově, její výhody, případně nevýhody. Cílem teoretické části je postihnout historii využívání IT, základní typy tabulí, jejich charakteristiku, programy, dostupné učební programy apod. Praktická část nabídne několik vlastních ukázek práce s IT, ověřených v hudebně výchovné praxi. Její součástí bude i průzkum využívání IT v hudební výchově učiteli 1. stupně ZŠ na vybraném vzorku škol.
v anglickém jazyce: This Diploma thesis aim is to describe the issue of the interactive whiteboard use, as well as its advantages and disadvantages at the lessons of Music. The goal of the Theoretical part is to cover the history of the interactive whiteboard application, the main types of boards, their characteristics, programmes, available learning programmes etc. The Practical part offers several personal examples of the work with the interactive board proven to be successful in my educational music practice. A research of the use of the interactive whiteboard by the primary teachers at a chosen sample of elementary schools will also be included.