dc.contributor.advisor | Pípalová, Renata | |
dc.creator | Šmídová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T03:39:32Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T03:39:32Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/67555 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá vlivem kognitivního tréninku v cizím jazyce u starších lidí trpících demencí. Po popsání základní anatomie nervového systému, neurolingvistických teorií a také stárnutí a kognitivních aspektů v souvislosti s učením se jazykům se práce zabývá uskutečněním experimentu, který by mohl pomoci klientům s demencí rozšířit jejich slovní zásobu v cizím jazyce. Toho má být dosaženo prostřednictvím individuálních terapeutických sezení s použitím pracovních listů vytvořených přímo pro tyto účely. Výsledky naznačují, že kognitivní trénink je u klientů s demencí prospěšný a mohl by být praktikován ve větší míře. Klíčová slova stárnutí, demence, jazyk, kognitivní trénink, neurolingvistika | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis explores the influence of cognitive training carried out in a second language on the elderly suffering from dementia. Having described the basic anatomy of the nervous system, neurolinguistic theories as well as ageing and having dealt with cognitive aspects in relation to language learning, the thesis aims at performing an experiment that should help dementia clients to broaden their vocabulary in a second language. This is to be achieved through individual therapy- like units using worksheets created specifically for these purposes. The results indicate that cognitive training in a second language is beneficial to dementia clients and could be used more extensively. Key words ageing, dementia, language, cognitive training, neurolinguistics | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | aging | cs_CZ |
dc.subject | cognitive training | cs_CZ |
dc.subject | second language | cs_CZ |
dc.subject | dementia | cs_CZ |
dc.subject | aging | en_US |
dc.subject | cognitive training | en_US |
dc.subject | second language | en_US |
dc.subject | dementia | en_US |
dc.title | Language and Ageing - On the Role of Second Language in Cognitive Training in People with Dementia | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-01-23 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 150133 | |
dc.title.translated | Jazyk a stárnutí. K úloze druhého jazyka při kongnitivním tréninku osob s demencí | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Matuchová, Klára | |
dc.identifier.aleph | 001924126 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá vlivem kognitivního tréninku v cizím jazyce u starších lidí trpících demencí. Po popsání základní anatomie nervového systému, neurolingvistických teorií a také stárnutí a kognitivních aspektů v souvislosti s učením se jazykům se práce zabývá uskutečněním experimentu, který by mohl pomoci klientům s demencí rozšířit jejich slovní zásobu v cizím jazyce. Toho má být dosaženo prostřednictvím individuálních terapeutických sezení s použitím pracovních listů vytvořených přímo pro tyto účely. Výsledky naznačují, že kognitivní trénink je u klientů s demencí prospěšný a mohl by být praktikován ve větší míře. Klíčová slova stárnutí, demence, jazyk, kognitivní trénink, neurolingvistika | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis explores the influence of cognitive training carried out in a second language on the elderly suffering from dementia. Having described the basic anatomy of the nervous system, neurolinguistic theories as well as ageing and having dealt with cognitive aspects in relation to language learning, the thesis aims at performing an experiment that should help dementia clients to broaden their vocabulary in a second language. This is to be achieved through individual therapy- like units using worksheets created specifically for these purposes. The results indicate that cognitive training in a second language is beneficial to dementia clients and could be used more extensively. Key words ageing, dementia, language, cognitive training, neurolinguistics | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990019241260106986 | |