Zobrazit minimální záznam

Jazyk a stárnutí. K úloze druhého jazyka při kongnitivním tréninku osob s demencí
dc.contributor.advisorPípalová, Renata
dc.creatorŠmídová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-27T03:39:32Z
dc.date.available2017-05-27T03:39:32Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67555
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vlivem kognitivního tréninku v cizím jazyce u starších lidí trpících demencí. Po popsání základní anatomie nervového systému, neurolingvistických teorií a také stárnutí a kognitivních aspektů v souvislosti s učením se jazykům se práce zabývá uskutečněním experimentu, který by mohl pomoci klientům s demencí rozšířit jejich slovní zásobu v cizím jazyce. Toho má být dosaženo prostřednictvím individuálních terapeutických sezení s použitím pracovních listů vytvořených přímo pro tyto účely. Výsledky naznačují, že kognitivní trénink je u klientů s demencí prospěšný a mohl by být praktikován ve větší míře. Klíčová slova stárnutí, demence, jazyk, kognitivní trénink, neurolingvistikacs_CZ
dc.description.abstractThe thesis explores the influence of cognitive training carried out in a second language on the elderly suffering from dementia. Having described the basic anatomy of the nervous system, neurolinguistic theories as well as ageing and having dealt with cognitive aspects in relation to language learning, the thesis aims at performing an experiment that should help dementia clients to broaden their vocabulary in a second language. This is to be achieved through individual therapy- like units using worksheets created specifically for these purposes. The results indicate that cognitive training in a second language is beneficial to dementia clients and could be used more extensively. Key words ageing, dementia, language, cognitive training, neurolinguisticsen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectagingcs_CZ
dc.subjectcognitive trainingcs_CZ
dc.subjectsecond languagecs_CZ
dc.subjectdementiacs_CZ
dc.subjectagingen_US
dc.subjectcognitive trainingen_US
dc.subjectsecond languageen_US
dc.subjectdementiaen_US
dc.titleLanguage and Ageing - On the Role of Second Language in Cognitive Training in People with Dementiaen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-23
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId150133
dc.title.translatedJazyk a stárnutí. K úloze druhého jazyka při kongnitivním tréninku osob s demencícs_CZ
dc.contributor.refereeMatuchová, Klára
dc.identifier.aleph001924126
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá vlivem kognitivního tréninku v cizím jazyce u starších lidí trpících demencí. Po popsání základní anatomie nervového systému, neurolingvistických teorií a také stárnutí a kognitivních aspektů v souvislosti s učením se jazykům se práce zabývá uskutečněním experimentu, který by mohl pomoci klientům s demencí rozšířit jejich slovní zásobu v cizím jazyce. Toho má být dosaženo prostřednictvím individuálních terapeutických sezení s použitím pracovních listů vytvořených přímo pro tyto účely. Výsledky naznačují, že kognitivní trénink je u klientů s demencí prospěšný a mohl by být praktikován ve větší míře. Klíčová slova stárnutí, demence, jazyk, kognitivní trénink, neurolingvistikacs_CZ
uk.abstract.enThe thesis explores the influence of cognitive training carried out in a second language on the elderly suffering from dementia. Having described the basic anatomy of the nervous system, neurolinguistic theories as well as ageing and having dealt with cognitive aspects in relation to language learning, the thesis aims at performing an experiment that should help dementia clients to broaden their vocabulary in a second language. This is to be achieved through individual therapy- like units using worksheets created specifically for these purposes. The results indicate that cognitive training in a second language is beneficial to dementia clients and could be used more extensively. Key words ageing, dementia, language, cognitive training, neurolinguisticsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990019241260106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV